Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Eurydike skrev 2024-05-21 16:35:37 följande:
    Ett argt brev till vem? Till mig? 😅😉
    Haha! Nej, absolut inte. Till Ubisoft, tänkte jag på isåfall. Fast jag kanske skriver guiden och sen ett argt brev. Tungan ute
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    fultextad användarhandbok skrev 2024-05-21 17:25:47 följande:
    Eller så kan du skriva en guide hur man författar ett argt brev, har inte försökt mig på det, men jag ger det gärna ett försök, kanske något sådant här, i ett försök att kvantifiera vissa aspekter av det.

A. Gör en textanalys och identifiera sådant som kan indikera ilska. Lägg märke till ordfrekvensen och gör en lista över ofta återkommande ord och gör en ordfrekvensanalys. Räkna också antalet utropstecken då dessa kan vilja uttrycka ilska motsvarande höga röster i tal exempelvis.

B. Gå vidare med en sentimentanalys för att försöka mäta känslomässig ton. Med hjälp av föregående steg kan man skapa en bestämt ordlista att hänvisa till, där vissa ord är associerade till känslor som kan uppstå vid författandet av ett ilsket brev. Tilldela därefter varje mening poäng baserat på detta.

C. Beräkna läsbarhetsindex med hjälp av exempelvis Flesch-kincaid läsbarhetsindex.

Avsluta med att formulera genom att väga samman de olika faktorerna. Ilska=w1 x (ordfrekvenspoäng) + w2 x (sentimentpoäng) - w3 x (läsbarhetsindex).

Är det någon som har lust att skriva en guide om huruvida bruksmaskiner kan bli konst och i så fall hur ser övergången ut? Alternativt en guide om hur man reparerar en tiltpackare till en plog?
    Låter som en bra idé, men det låter lite krångligt så jag håller mig till min guide bara. Glad
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2024-05-22 07:49:05 följande:

God morgon!! Skrattande Fantastisk dag!!

God morgon, fröken. Ja, det är det verkligen! Hoppas att dagen fortsätter så här bra som den har börjat. Skrattande
  • Freddie K

Oh, mama. I had a nightmare! Rynkar på näsan

• Freddie K
    Auditanne skrev 2024-05-23 00:26:04 följande:
    Varför då då? Hände det nåt på torget förut? Har för mig att det var du som skulle stå på Gustaf Adolfs idag och sälja tröjor eller hur var det? 
    Nej, det har du fått om bakfoten. Vi ska ha en manifestation idag. Nu ska jag försöka sova igen.
  • Freddie K
    Auditanne skrev 2024-05-23 00:40:37 följande:
    Oj då. I denna värme? Kommer bli svinvarmt ju. Men var det på det torg jag nämnde? Såg en massa demonstrationstält utanför Göteborgs universitet när jag åkte förbi Vasaplatsen i eftermiddags. 
    Ja, det kommer att bli jättevarmt, men det är för en god sak. 
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2024-05-23 01:04:46 följande:
    Hush, my darling, don?t fear, my darling, the lion sleeps tonight 🦁
    Aww, how pretty! Hjärta
  • Freddie K

Nu åker jag till jobbet. Det blir en ganska lång dag för mig idag.

• Freddie K

Nu är jag hemma. Manifestationen gick bra, men oj som det regnade. Jag blev sjöblöt. Borde ha tagit med mig en flytväst. Tungan ute

Svar på tråden Här är vi alla vänner.