• Disa35

Här är vi alla vänner.

Litenmenhård skrev 2020-12-03 18:41:43 följande:

Ja, verkligen.

Jag återkommer imorgon.

Bob, Bob, Bob, ikke sant? Haha.

Akkurat

Sov gott
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-04 07:03:29 följande:

Morrn, morrn! .

God morgon

Vill du ha synpunkterna på dagens julkalender? Plus en som jag glömde igår?
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-04 07:42:59 följande:

Ja, gärna. Hit me! .

I gårdagens avsnitt får gamla tjejen frispel över ett "alldeles för litet hus". Detta frispel pga att hon får se en bild på nämnda hus på en padda. Eh...nej. Bilder, även i färg, har funnits i hundratals år, en tjej från 1920 skulle aldrig tro att ett hus var så litet på riktigt. Däremot skulle hon nog undra hur i all världen alla bilderna kunde få plats inuti den där lilla plattan

I övrigt sitter de rika bröderna, som snart kommer att bli osams, och myser över en kolbit (Sverige har aldrig haft någon större kolkraft), moderna tjejen reagerar på förekomsten av barnaga efter fyra hintar, Annika Andersson och Johan Glans är återigen försvunna, Babben Larsson ordnar fredagsmys och gamla tjejen trycker i sig skumtomtar som vore det kokain (när maten för överklassen på den tiden var kraftigt sockrad).

Rika brodern som påminner om elake Carl i Fanny och Alexander ifrågasätter för övrigt att tåg i framtiden skulle gå på el - när bilar vid det laget har gått på el från början (1880-talet).
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-04 08:00:48 följande:

Haha! Jag gillar hur du analyserar allt! Tycker du ändå att jag ska se den? Gör jag det så kommer jag bara att tänka och störa mig på de sakerna du nämnde, haha.

Tycker jag absolut, den är bra.

Mitt överanalyserande är bara ett humoristiskt bidrag till vår eminenta tråd
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-05 13:06:10 följande:

Nu har jag sett klart The julekalender. .

Grattis. Då kan du hänga med oss andra på "Mirakel" på Svt
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-05 17:02:45 följande:

Disa! Här är videon! :D

Ja, tack! Det är en sådan där historia
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-05 16:37:30 följande:

Jo, men man måste ju se från början.

Som Mortiscia säger, det går undan

Fast nu har de skärpt till sig, knappt något att lyfta idag - fast jag gör ju ett försök, om ni vill
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-05 18:22:50 följande:

Ok. Får kolla ikapp imorgon.

Ja, jag vill gärna höra!

Det visar sig att släktfejden beror på att den ack så viktiga (och ologiska) kolbiten försvinner, vilket den gör när hunden käkar upp den. R.I.P Läddy (vilket Lady skulle bli eftersom engelska inte var andraspråk 1920).

En annan sak som också lyser med sin frånvaro är tjänstefolket som borde ha funnits på herrgården - eller driver de den där maffiga kåken på 3,5 personer?

På dal om drift så innebär det förrymda svarta hålet som sitter fast på vinden i nämnda kåk på något sätt att Annika Andersson, Johan Glans och deras lilla elverk, som de tydligen driver från sitt 60-talshus, är totalkörda (har de inte gjort en enda anteckning under sitt arbete?) Johan Glans tycker därför att de ska byta bana helt och hållet, och skaffa barn. Det är ändå en bättre ide än hans första, som går ut på att lifta till Bangladesh och öppna ett surdegsbageri där.

Moderna tjejen fast i 1920 gör förresten något ruskigt smart; hon skriver ett meddelande till sin nutidspolare på en tapet som hon vet finns kvar nu. Hatten av för den, det väger nästan upp för rika släkten baserad på icke-existerande Ruhrområde någonstans i Mälardalen
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-05 18:58:53 följande:

Haha! The plot thickens! . Verkar som att den historien har mer hål än en sil.

Nejdå, den är ovanligt genomtänkt och bra för att vara en julkalender.

Fast är man skadad av tubkanaler så är man
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-05 19:07:42 följande:

Nej, nu ska jag och Torsten nanna.

God natt på er!

Det var tidigt.

Jaja, godnatt
Svar på tråden Här är vi alla vänner.