Här är vi alla vänner.
fultextad användarhandbok skrev 2023-05-16 22:54:42 följande:
Tack för det, ja det ska ta tag i en, eller göra en intresserad, eller en kombination av det, kanske fascinerad också. Havet är fint, dels för att man kan se så långt och vila blicken i fjärran, dels för att det kan vara både lugnt och livligt. Någonstans ser det i blicken ut, om man ser riktigt långt, att himmel och hav går samman. Bor du vid havet? Överensstämmer titeln med dina önskningar? Man kan ju längta på flera sätt. Fin titel.
Ja, det finns mycket som är fint med havet! Jag använder det som en metafor för allas innersta längtan. Ett glittrande, förföriskt hav i fjärran. Kanske når man fram dit eller så dör man på vägen. Dagboken börjar med att den första varelsen gick upp på land. Spåren i sanden suddades ut och den hittade aldrig tillbaka till havet. Havet kan också ses som en metafor för det som är dolt under ytan. Uppe på land är luften hög och klar och där är det förnuftet som råder, men under ytan är det känslorna som styr. Jag kan inte skriva dagbok, för det känns som att jag ljuger då, därför blev det Längtan till havet istället 🐳 Ja, titeln överensstämmer med mina önskningar. Tack så mycket! Det var snällt sagt 🤩