Här är vi alla vänner.
Men snaaaart blir det då äntligen mat!! Vi skulle beställa för avhämtning men det har tagit en timme (!) att nå dem via telefon efter att de öppnade för kvällen! Så nu är jag väldigt hungrig kan jag säga. Det blir nån slags spansk mat, de säger att de säljer tapas så jag vet inte riktigt vad som räknas dit och vad som bara är "mat" liksom, men revben med bbq-sås blir det bland annat :) Annars musslor, kycklingspett, sidfläsk (typ) och en massa vegetariskt så klart. Gott blir det nog!
Jag gillar rökig bbq. Har alltid en riktigt söt/stark/rökig bbq-sås hemma men skulle gärna besöka nåt amerikanskt Southern bbq-ställe nån gång. Det enkla kan va nog så gott.
Först seg, sedan migrän, men den är åtgärdad. Jag har spenderat större delen av dagen åt att skriva! Det är en ny berättelse, blir bara en novell, för mig själv, men det blir skönt att få ner den på "papper". Nio sidor nu, hoppas jag kan fortsätta på den ikväll och under helgen. När jag har inspiration vill jag gärna försöka fånga den direkt :)
Synd att din dag bara var "så där"! Nu är det helg iaf :)
Jaa det är väl lite bitterljuvt här med. Jag tycker om det fina vädret men behöver tempererat väder så idag har det varit lite besvärligt, jag har stängt in mig hela dagen och t.o.m. kört AC:n.
Hoppas du får lindring i värmen där du är!
Maten var väldigt god! Jag blev så mätt så jag hade kunnat rulla nerför gatan haha! :D Det tog flera timmar att smälta maten ordentligt, men det är så sällan man unnar sig just sån där riktigt god mat så jag säger som Icona Pop; I don't care ;)
Vi har köpt liquid smoke, grymt gott i höstgrytor, men man ska vara försiktig. Några droppar räcker till en hel stor omgång!
Det går framåt med texten, ligger på 24 sidor nu :D
Ja jag tålde kylan bättre när jag var ung men med åren utvecklade jag kylallergi, jag trodde inte ens att det var en grej när jag fick det först men det blir som nässelutslag runt handleder och fotleder, ibland uppöver hela benen om jag har otur/klätt mig för kallt. Väldigt besvärligt, särskilt för en som är norrlänning i grunden. Men för varmt så blir jag snabbt väldigt matt och slokar som en blomma i ett soligt fönster, jag är väldigt känslig för värme på det sättet. Det blir nog aldrig någon resa till Afrika t ex för min del.
AC:n har gått hårt i em och nu har ju solen gått ner så det räcker med vanlig fläkt :)
Nästa gång du är ledig får du väl åka och bada själv i värsta fall, det är inte många sommardagar kvar nu antagligen!