Här är vi alla vänner.
Över 700 inlägg. Får la bjussa på tårta snart då. .
God morgon förresten allihop. Idag blir det tvättstuga, så skönt att ha egna maskiner! Och så blir det nog en promenad med junior på em, nu när stormen lagt sig.
Över 700 inlägg. Får la bjussa på tårta snart då. .
Ja!!! :D
God morgon förresten allihop. Idag blir det tvättstuga, så skönt att ha egna maskiner! Och så blir det nog en promenad med junior på em, nu när stormen lagt sig.
Du skulle se vår trädgård, där finns massor med fina växter! :) Inte min förtjänst, jag har den gröna tummen mitt i handen men hoppas på att kunna börja med att driva upp tomater åtminstone, och ta det vidare därifrån. En kollega odlar vindruvor i sitt, där kan vi snacka om avundsjuka :D
Till sommaren ska jag ta tag i att skörda från våra äppelträd och prova saftmajan :) Sedan har vi ett vildvuxet trädgårdsland med hur många slags växter och blommor som helst! Bland annat rabarber, som ett år var så stora att det största bladet hade täckt vilket mindre köksbord som helst :D Haha!
God eftermiddag! Jaha, så närmar det sig påsk och jag har inte ens pyntat. Veckorna går in i varandra nu :s Håller på att klippa ut mönstret till kjolen och ikväll blir det kallrökt lax till middag, gott gott :)
Vill tipsa om en jättemysig tv-serie som jag äntligen återfunnit! Med anledning av bortgången av miss Pussy Galore, a.k.a. Honor Blackman, funderade jag på var jag (som inte var ung på den tiden 007 gick på bio) har sett henne annars, då hon är så bekant. Svaret är antagligen The Upper Hand, som på svenska kallades En karl i huset och sändes under första halvan av 90-talet. Om man googlar kan man hitta hela avsnitt gratis online, främst via sidan Daily motion, totalt sändes sju säsonger men jag vet inte om alla finns just där.
Serien handlar om en man och hans tonårsdotter som flyttar ut på landsbygden, där pappa arbetar som hushållerska åt en framgångsrik kvinna och hennes något yngre son. Hennes äldre mor (Blackman) bor granne med dem. Rekommenderas!