Här är vi alla vänner.
Jag fryser...
Jag fryser...
Jag satt och tänkte på en grej förut. När det kommer in nya i tråden så känns det som att jag skrämmer bort dem.. Jag blir bara så glad när jag ser ett nytt ansikte. Lite som en hund faktiskt.
Jaha så blev det en sån dag då... Som ni vet så försöker jag alltid se det positiva, jag tränar mig aktivt i det, men nu blev jag tjurig idag. Maken hade tagit in posten och då har min avlidne mor fått en räkning från kommunen, ett halvår i efterskott! Men det jag reagerar på är att den är helt felaktig dessutom.
De menar att hon ska betala för ett trygghetslarm, fem dagar före och efter sin dödsdag, något varken hon eller jag har beställt och som inte ens vara aktuellt eftersom hon redan låg på dödsbädden på sjukhuset vid det laget. Hon har hela tiden motsatt sig ett trygghetslarm och jag kan inte tänka mig att hon skulle ha beställt ett sånt heller, installerat har det då aldrig blivit.
Så nu måste jag ringa kommunen imorgon och ifrågasätta, eller maila åtminstone. Ska de ha betalt får de minsann också producera något slags bevis för en sådan beställning. Och sedan att kräva betalt efter dödsdagen känns ju också väldigt märkligt. Man blir ju brydd hur de kommit fram till en sådan räkning!
Rant over.
Är det någon som har en kanelbulle över?
*Varvar ner till:* All Saints-Under the bridge.