Mortiscia80 skrev 2020-12-23 17:03:19 följande:
Du, bra idé faktiskt! :D Och ett annat yrke jag saknar är sällskapsdam, det vill jag ha när jag blir äldre. Det är lite som en personlig assistent, bara att man inte måste vara i fysiskt jättebehov för att ha en, särskilt om man betalar själv.
Inte svårt alls! :) Receptet jag har liknar det som kallas 1-2-3-lag, man har ättiksprit, vatten och socker. Dessutom kryddpeppar, kryddnejlika och lagerblad. Jag la till strimlor av rödlök också för det tycker jag är så gott :) Nu ska det stå över natten och gotta till sig, det ska räcka men den kan så klart gärna göras ett par dagar tidigare. Abba (och fler märken) säljer inläggningssillar (filéer) som man skär upp själv.
Vi har 3 kg, men på slutet brukar vi göra skinksås eller nåt av resterna :) Vi är ju bara två vuxna, fast junior kanske vill ha lite i år! Jag tycker inte om färdiggriljerad, jag vill inte alls ha den där fettsvålen, det är så himla äckligt och den skär jag bort innan. Sedan tycker jag inte om att ha brödsmulor heller helst. Jag köper färdigkokt skinka, då behöver man bara putsa den och smeta ner den och in i ugnen en stund. Otroligt smidigt! När jag var yngre köpte jag sån som man var tvungen att ha flera timmar i ugnen först men sedan upptäckte jag den här snabbvägen istället x)
Visst var det en bra idé?
. Ja, lätt sällskapsdam, det hade nog passat dig bra!
.
Det låter supernice ju.
.