Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Här är vi alla vänner.

God morgon folket. Hemma sjuk idag, men det värsta är nog över.

• Mortiscia80
    Eurydike skrev 2024-12-11 10:02:14 följande:
    God morgon! Trist att vara sjuk, men kanske skönt att det slog till nu innan jul om man måste vara sjuk någon gång. Helat skulle man ju skippa det jämt 🤧 Hoppas du kryar på dig snart!
    Ja, det var en tuff natt, men jag är iaf piggare inför jul sedan :) Fattas lite pynt och så förstås. Tack!
  • Mortiscia80

Tillbaka på jobbet, lite matt fortfarande, men fick mycket gjort i helgen på mitt nyaste stickprojekt, en s.k. shrug :) Den görs i tjockt härligt garn och lär vara klar inom några dagar till.

• Mortiscia80
    Freddie K skrev 2024-12-16 15:42:01 följande:
    Du kämpar verkligen på. . Beundransvärt, tycker jag.
    Tack! Glad{#emotions_dlg.flower}
  • Mortiscia80
    Eurydike skrev 2024-12-17 11:38:39 följande:
    Puh! Det låter tufft! 😞 Lycka till på rej 🍀
    Tack Hjärta Jag behöver det... Har ångestpåslag deluxe just nu... 
  • Mortiscia80
    Mayjel skrev 2024-12-23 22:24:22 följande:

Finns det någon härinne? Behöver prata med någon och bli lugn igen, känns inte bra i bröstet just nu. 

God kväll och välkommen in i värmen! :) Ta en kanelbulle så länge @
  • Mortiscia80
    Mayjel skrev 2024-12-23 22:32:28 följande:
    Ingen kanelbulle. Massa socker gör en bara ännu mer uppe i varv. Har druckit massa koffein igen och mår inte bra av såna drycker. Det bultar och gör ont i vänster bröst. 
    Usch =/ Stressad över julen, eller över något annat?
  • Mortiscia80
    Mayjel skrev 2024-12-23 22:37:17 följande:
    Lagat massa mat hela dagen. Är helt själv och det kändes jobbigt. Tänkte att man behövde nåt som piggade upp. Ska inte dricka uppiggande för hjärtat mår inte bra, inte kroppen heller. Men det är jobbigt att göra precis allt själv till imorgon. Ont och stel i ryggen också. Ligger i soffan. Benen rycker och hjärtat vill inte sluta bråka.
    Ja det är mycket nu inför jul... Jag har precis för en stund sedan blivit klar med att klä granen. Skinkan får bli imorgon. Måste du göra allting, kan du skippa några saker, eller skjuta upp till en annan dag? Jag tänkte göra knäck någon dag och lite annat gott, men det måste ju inte bli till imorgon liksom.
  • Mortiscia80
    Mayjel skrev 2024-12-23 22:43:27 följande:
    Ska träffa mamma imorgon. Har kvar att göra praliner och Janssons. Vila en stund nu, tills det går över. Vet i teorin att det egentligen inte är farligt, men känns ändå jobbigt när hjärtat hjåller på. 

Ska du göra ischoklae också? Ischoklad är gott om man smaksätter det med nåt, typ mint eller bananessens. 
    Mm sånt är jättejobbigt =/

Näe, jag vet inte hur man gör såna och är inte så himla förtjusta i dem heller. Det blir nog bättre med smaksättning! :) Däremot har vi inte gjort pepparkakor än, degen ligger i kylen. Nåt ska man väl ha att göra på juldagen också.
  • Mortiscia80
    Mayjel skrev 2024-12-23 22:52:58 följande:
    Knäck är ganska gott att smaksätta med rivet apelsinskal. Lite segt bara för tänderna. Här brukar jag göra praliner istället. Ungefär lika gott men lite mer lättsmält. Ja, jobbigt med stress inför helger som jul och nyår. Bra att du får hjälp då. Blir lättare när man hjälps åt.
    Det blir första gången jag testar att göra egna :) Näe, jag får ingen hjälp tyvärr. Ensamstående mamma med ett barn i yngre skolåldern. Ska börja slå in julklappar inför imorgon, så långt jag orkar.
  • Mortiscia80
    Mayjel skrev 2024-12-23 23:23:02 följande:
    Aj då. Ja, då vet du också hur det känns med julstress. Hoppas det går bra med julklapparna. Och allt annat som hör julen till också. Ska fortsätta här snart. 10 minuters vila till så blir det nog lite lugnare inombords. 
    Ja tyvärr... Men jag minimerar så mycket jag kan. Hoppas att det känns lugnare i kroppen för dig snart :)
Svar på tråden Här är vi alla vänner.