Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Här är vi alla vänner.

Eurydike skrev 2024-11-22 22:23:50 följande:

Nu har jag storstädat! Puh! 😅💪🧹

Duktig då! 😀 Jag kom nyss hem 😉 Nu ska jag ha en lugn och fin eftermiddag med sonen, basketmatch och stickning, sedan filmkväll och ja, någon slags god middag lär det ju också bli förstås.
  • Mortiscia80
    Anonym (Kattflickan) skrev 2024-11-23 12:01:56 följande:

🐾Tassar in i tråden och önskar er en trevlig helg🐾 🐈

Detsamma! 😊

*lämnar en liten skål med kattgodis*
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2024-11-23 14:34:35 följande:

Dj Torsten is playing: Salt 'n' Pepa-Whatta man. 

Indeed... ;)
  • Mortiscia80
    Eurydike skrev 2024-11-24 02:29:42 följande:
    Tack så mycket! 😃 Jag hade en kompis här på glöggmys, så då ville jag att det skulle vara rent och snyggt. Plus att jag julpyntade lite (tidigt, jag vet) 🤶🏻🎄⭐️ Det låter som att du också har haft det mysigt 😉 Och basket, stickning och filmkväll låter ju toppen! Hoppas ni åt något gott!
    Åh glögg ja, så härligt 😀 Du får gärna komma hit och pynta också haha! Jag har sällan ork och tid att göra så fint som jag skulle vilja.

Ja det har varit en jättebra helg verkligen :) Massa mys med karln och trevlig em igår :) Middagen blev inte riktigt som den skulle iom att sonen är lite känslig fortfarande, men han kanske kan gå till skolan imorgon. Jag var sååå himla trött igår men har iaf gjort några varv av mösskanten. Och garnet är jättehärligt :)
    .
  • Mortiscia80
    Eurydike skrev 2024-11-24 15:39:25 följande:
    Det var väldigt trevligt och gott! Vi testade årets glögg och jag trodde inte att jag skulle tycka om den, men det gjorde jag faktiskt 😋 Ja, haha 😂 Hade jag bara en släde med renar så hade jag åkt förbi och pyntat hos dig 😉

Vad härligt det låter med karln och skönt att sonen börjar bli frisk igen! Det ser ut som ett fint garn och väldigt vackra färger på mössan 😃 Du skulle ha varit med i vår Hantverkscirkel där vi stickar, virkar, tecknar och skulpterar. Plus att vi fikar en jäkla massa också 🧁
    Aha, vad var det för smak då?

Ja, äntligen går saker bra! För en gångs skull! Mm, himla mysigt garn, såldes på Rusta för några år sedan (Dolly) och finns tyvärr inte att få tag i längre, men de har ju andra liknande :) Det hade säkert varit väldigt kul att vara med i den där gruppen 😀

Jag får väl lägga ut bild igen när jag har kommit lite längre, det ska bli flätor på, det tycker jag är så snyggt.
  • Mortiscia80
    Eurydike skrev 2024-11-25 17:40:53 följande:
    Det var en rökig smak! Tydligen med sälta och umami från algen dulse. Den låter spontant lite för karg och kraftfull för min smak, men det funkade faktiskt 😅

Härligt när saker går bra! ☺️ Synd att garnet inte finns att få tag på längre, men skönt att du fick tag på det innan det inte gick att få tag på längre, eller hur man nu ska uttrycka det. Du hade passat perfekt i gruppen! 😃

Ja, lägg gärna ut bilder! Det vore spännande att se den med flätor på 🤩
    Oj! Ja det skulle verkligen vara otippat om det skulle vara gott, låter märkligt. Jag lär inte våga prova x)

Haha ja :) Det är väldigt mysigt. Det finns något liknande på Dollar nu! En kompis tipsade mig så jag var dit idag. Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • Mortiscia80
    Eurydike skrev 2024-11-28 19:58:28 följande:
    Ja, det var verkligen otippat och märkligt!

Vad bra och snällt av din kompis att tipsa 🧶
    Ska se om jag orkar ta kort under helgen, väldigt mysigt garn :) Men nu är jag då heeelt slut! Träffade karln idag och jag tror att hela saken att slappna av så totalt påminde min kropp om att den egentligen är bortom sina fysiska gränser... Redo för sängen för länge sedan 😴 Imorgon kväll kommer han till mig istället 🥰
  • Mortiscia80
    Eurydike skrev 2024-11-29 21:39:11 följande:
    Det låter som en mysig trötthet! Själv testade jag melatonin istället för karl och det var inte alls lika avslappnande 😅 Hoppas ni har det lika mysigt och avslappnande ikväll! 🥰
    Ja verkligen 😊 Vi hade en fin kväll igår också, sedan sov han som en stock 😅 Ett mycket gott betyg. Sedan fick han med sig Silviakaka hem 😉😁

Vilken styrka har du på ditt Melatonin? Jag har tänkt köpa men det är omöjligt att veta vad som är starkt och vad som är normalt.
  • Mortiscia80
    Eurydike skrev 2024-11-30 21:12:27 följande:
    Vad mysigt det låter och skönt att ni båda kan slappna av och sova så gott i varandras sällskap! Det var verkligen ett gott betyg och vem vill inte ha med sig hembakad kaka hem 😋

Jag köpte de starkaste receptfria som fanns på Apoteket! Det fanns 3 och 5 mg som skulle fungera som en fyradagarskur mot jetlag. Tyvärr funkade det inte för mig. Ikväll hoppas jag att jag lyckas somna i hygglig tid, för jag ska träffa en kompis imorgon och ha en riktig heldag 😊
    Och i varandras armar ;) Det kommer att bli mer bakning framöver med jämna mellanrum, han äter så gärna av det jag gör och han tyckte att kakan var perfekt! :)

Oj, det var värst! Jag köpte en burk när jag var utomlands för en massa år sedan, men minns tyvärr inte styrkan... Så synd att de inte funkar för dig :( Men jag har ett tips som du kan testa nästa år och det är maskroste! Det är grymt effektivt :D Iaf för min del. Du tar de gula blombladen, låter dem torka och sedan gör du te som vanligt av dem. Några klunkar brukar räcka för mig faktiskt.
  • Mortiscia80
    Eurydike skrev 2024-12-02 19:26:03 följande:
    Så mysigt! 😉 Här är det bara jag som äter om jag bakar och det är inte lika roligt, fast då får jag desto mer kaka 😅 Kul att han uppskattade den!

Ingenting funkar tyvärr för mig när det gäller sömn, så jag blev inte så överraskad, men maskroste är helt klart värt att testa. Tack för tipset! Det låter väldigt spännande 🤩
    Ja supermysigt verkligen 😊 Jag myser fortfarande efter det där. Nästa gång jag bakar lutar det åt morotskaka 😀 Men det får bli om ett par veckor, man kan inte vräka i sig godsaker hela tiden.

Ja, maskrosor är ändå gratis så värt att testa 🙂 Håller tummarna!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.