flygrl skrev 2023-06-11 19:29:13 följande:
Det låter som du kan ha fått en riktigt skön hemmakväll igår jue. Låter som du behövde det!
Du har berättat förut va det är för dans du ägnar dig åt. Jag har tyvärr glömt men är nyfiken. Kan det va nån sorts country & western...square dance...kanske? Mtp klänningen med gräddfluffet under?
Mortiscia80 skrev 2023-06-10 11:52:23 följande:
Ja det vore kul att visa! :) Av de två jag har nu har jag sytt den ena men har tyvärr ingen bild så det får jag fixa. Har iaf bild av en klänning, rak modell, men framöver blir det mer figurformade saker istället.
Fin klänning och som alltid blir jag så imponerad av dina skills på området sy, sticka osv. 😮👍🏿
Ja, det behövdes mer än jag själv förstod tror jag. Idag har jag också haft en rätt fri dag, himla skönt :) Balkongen blev klar iaf! Fågelnät uppsatt, matta utlagd, möblerna avtorkade.... Nu ska jag lägga på duk på bordet, hänga upp vindspel, ställa fram några fina ljuslyktor och annat. Det kommer bli så mysigt där när det är klart! :D Och det känns som att jag har fått ett extra uterum helt plötsligt, jättekul! :)
Precis, square dance! :) Så jag vill ha fler kjolar till det, filurar på om jag ska göra en cirkelkjol men istället för fyra kvartar ha fem eller sex kvartar, det ska ju vara lite vågigt också och inte bara platt när den går ut över underkjolen.
Tack så mycket!
Ser fram emot fler klänningar också, ska köpa ett par snygga mönster från "Made by Runi" bl.a. Det är kul att kunna göra eget!