Disa35 skrev 2020-11-17 07:29:20 följande:
Det känns som om du vacklar lite mellan den klassiska skolan (Victor Rydberg, Dan Andersson), den mer moderna (Thomas Tranströmmer, Siv Widerberg) och med glimtar av såväl isländska sagor som Bellman och Kalevala.
Jag tror du försöker hitta din egen röst och det är bra, det ska man försöka göra. Och jag gillar din tanke och stämning, som jag anar mellan raderna, även om det inte kommer fram kristallklart än.
Vad vill du själv? Vad vill du berätta?
Oj, det var djupa tankar. Det tackar vi för!
.
Jo, det är som du säger. Jag försöker hitta min egen röst. Mycket av det jag skriver är beroende på hur jag är på för humör. Jag skriver en del mörka alster på hösten och vintern, men det är bara för att jag blir så melankolisk då. På våren och sommaren skriver jag mer roliga och knäppa alster.
Jag har inte gått någon skrivkurs. Jag har inte velat göra det för jag har inte velat bli influerad av andra, men tycker du att jag borde gå en?
Jag vill berätta om mina känslor och filosofera om kärlek och humor,(för det mesta. Jag gillar att kombinera de två). Jag vill berätta något som berör och får andra att tänka.