Här är vi alla vänner.
Jaha, hur går det annars då?
Ja, det var så fint ute att det lockade mer än dammsugaren 😅 Vad är det för några växter du säljer? Sticklingar eller hela blommor? Att rikta ett cykelhjul är en konst för sig. Verkligen svårt att få det helt rakt tycker jag. Jag har försökt och misslyckats i fem år nu, men istället har nog kroppen anpassat sig efter det sneda styret, för jag tänker inte så mycket på det längre 🤔
Berättelsen:"Inspärrad" är färdig. Ska bara skriva in den på datorn och sen lägga upp den på BoD, om jag får det att funka. De har gjort om sidan.
I natt låg jag vaken till klockan 5 och redigerade text. Det blev många rödmarkeringar och tiden bara flög iväg. Tre timmar kändes som en halvtimme. Så vad skriver jag på? Just nu är det framförallt barnböckerna Veronika Varulv och Skolgårdens hemlighet. Men jag skriver också en mörk novell, som heter I jättens skugga. Novellen handlar om en kvinna som lever i skuggan av en jätte. Den handlar om hur rollerna kan se ut i en destruktiv relation. Hur någon kan växa på ens bekostnad och hur liten man kan bli i fel persons sällskap 🤔
Till er som undrar var jag brukar publicera, så har jag bara medverkat i några antologier på olika förlag. Annars skriver jag noveller till en podd, vilket jag verkligen kan rekommendera, eftersom det är väldigt kul att höra sina noveller inlästa. Jag driver ett yttepyttelitet förlag, som är så litet att det nästan inte finns 😅 Det startade jag efter att ha blivit provocerad av en intervju med någon från ett av de stora förlagen. Personen menade att pojkar inte kan identifiera sig med flickor, därför vill pojkar läsa om pojkar. Jag gillade inte det uttalandet, utan tycker i så fall det är extra viktigt att pojkar får läsa om flickor, så de kan träna på att identifiera sig med det motsatta könet. Därför hittade jag på Veronika Varulv 🐺 På eget förlag har jag publicerat en barnbok om otroliga djur (och odjur) och en novellsamling. Nu börjar jag känna mig redo att skicka in till olika förlag och tänkte börja med mina två barnböcker, Veronika Varulv och Skolgårdens hemlighet. Det känns spännande och nervöst! Så tyvärr finns mina noveller bara i antologier än så länge.
Lider av extrema gaser i magen
Nu ska jag krypa till kojs. Vi ses på onsdag, E.T. Aka Eurydike.