• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-03-05 10:33:04 följande:
    Jo, det känns som att inget funkar som det ska. I livet i stort och så där. Även den minsta grejen kan kännas som ett berg. 
    Speciellt om bakslag är vardagsmat.

"Kunde jag inte bara få spela det spelet" typ
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-03-05 10:33:42 följande:

Dj Torsten goes fjortis.

Dj Torsten is playing: Peaches-I en rosa helikopter. 

Omg den låten är catchig som fan, kul låtval! 🏆🎉
  • Freddie K

Bah! Nu har jag laddat ner ett annat Command and Conquer spel, men då säger den att jag ska logga in för att kunna spela det. Vad är det för skit?

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-03-05 11:35:27 följande:

Bah! Nu har jag laddat ner ett annat Command and Conquer spel, men då säger den att jag ska logga in för att kunna spela det. Vad är det för skit?

Jag vet.

Minns back in the day före steam man kunde spela Half Life, Quake 3, Unreal Tournament...det var bara att ha internet och spelet...väldigt många användare online, ingen aning om man kan spela dessa utan steam idag och då menar jag första HL och första UT och multiplayer på alla, inget annat.

Bara ploppade upp i huvudet Diablo 2 + expansion
    Ett ex köpte det på releasen, hon lät det ligga minns inte hur länge två år kanske, hon installerade och spelade på halvfart nån gång då och då.
    Jag installerade spelet i smyg, kort därpå så berättade jag vilken level jag var och att jag varvat spelet två gånger, gått uppben svårighets grad och jag snart kommer varva det där med...hon blev alltid arg för inget, denna gången var hon helkoko, börja gapa på mig att hon skulle varva det först...tror än idag inte hon varvat det...jag hade skitkul...bra spel.

Sen mina tre favoritspel:
    Skyrim
    Oblivion
    Morrowind

Samlade på spel och konsoler, det var förr det.
  • fultextad användarhandbok
    burleskburkläsk skrev 2025-03-04 23:56:52 följande:

Hmmm har inte sett fultextad på ett tag känns det som, nån som vet hur det står till där?

Eurydike skrev 2025-03-05 00:46:08 följande:
    Fultextad går dit vinden för henne. Ibland är hon vindstilla, ibland blåser hon in som en orkan 💨
    Nämen ser man på, omnämnd. Hej på er, och ursäkta min slarviga citering. Vindburen, vindkarg, vindsmekt och vågvaggad. Känner ni till farvattnen utanför Utö? Utö med sin fyr, sina små bostäder, sin lilla lanthandel och skola. Ytterskärgårdens karga enkelhet. De farvattnen kan vara steniga och luriga. Där gjorde fartyget Park Victory sin sista resa innan hon havererade julnatten 1947. Där hamnade det svenska fartyget Torsholm på fel kurs och förliste 1967. Den 28 september 1994, sjönk Estonia sydost om Utö och 851 personer följde med ner i djupet. Koordinaten hon sjönk på bör behandlas som en grav, strö några blommor, visa sin vördnad. Havet ger, havet tar. Ger äventyr, glittrande sol i krusad yta, vågorna sköljer upp på stranden, tillbaka igen, jordens fostervattens uråldriga rytm. Havet tar, tar skepp, tar djupt förborgade hemligheter med sig till dess botten. Se upp i de farvattnen, om ni någon gång befinner er där. 

Annars har ni det bra hoppas jag!
  • Freddie K

I have many bullets to spare. Need a bullet, barrage?

För er som inte vet citaten så kommer det från Command and Conquer-Generals.

• Freddie K

På tal om annat så var jag och spolade i mina öron idag så nu hör jag inte längre som ett arsel. Bara som en röv, haha. :-P.

• Eurydike
    Freddie K skrev 2025-03-06 16:17:23 följande:

På tal om annat så var jag och spolade i mina öron idag så nu hör jag inte längre som ett arsel. Bara som en röv, haha. :-P.

Va sa ru? Jag hör så dåligt 😂 Skojade bara, men vad skönt att du inte längre hör som ett arsel. Kanske borde spola öronen jag också 😅
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2025-03-05 20:50:32 följande:
    Fultextad går dit vinden för henne. Ibland är hon vindstilla, ibland blåser hon in som en orkan 💨
    Nämen ser man på, omnämnd. Hej på er, och ursäkta min slarviga citering. Vindburen, vindkarg, vindsmekt och vågvaggad. Känner ni till farvattnen utanför Utö? Utö med sin fyr, sina små bostäder, sin lilla lanthandel och skola. Ytterskärgårdens karga enkelhet. De farvattnen kan vara steniga och luriga. Där gjorde fartyget Park Victory sin sista resa innan hon havererade julnatten 1947. Där hamnade det svenska fartyget Torsholm på fel kurs och förliste 1967. Den 28 september 1994, sjönk Estonia sydost om Utö och 851 personer följde med ner i djupet. Koordinaten hon sjönk på bör behandlas som en grav, strö några blommor, visa sin vördnad. Havet ger, havet tar. Ger äventyr, glittrande sol i krusad yta, vågorna sköljer upp på stranden, tillbaka igen, jordens fostervattens uråldriga rytm. Havet tar, tar skepp, tar djupt förborgade hemligheter med sig till dess botten. Se upp i de farvattnen, om ni någon gång befinner er där. 

Vackert skrivet som alltid! ✏️

Ja, här tisslas och tasslas det i vrårna, men på ett snällt sätt såklart! Det låter verkligen som farvatten man bör passa sig för, så tack för varningen. Jag har aldrig haft turen (eller kanske oturen) att besöka dessa farvatten och kommer nog undvika att göra det efter vad du just skrev. Men, om jag mot all förmodan färdas förbi dessa olycksdrabbade själar och skeppsvrak, då hoppas jag att jag har med mig en blomma att lämna där vid graven. Kanske en förgätmigej? Denna vackra, blåa och ganska oansenliga lilla blomma, vars namn är en påminnelse. Glöm mig ej 🌸

Här är det fint! Imorgon ska jag kanske ge mig ut på årets första cykeltur, så vi får se var jag hamnar om turen blir av. Hoppas det är bra med dig med!

• burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-03-06 16:17:23 följande:

Hästarna blev luftburna! 🦄😁
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-03-05 20:50:32 följande:

Hej på dig, kul att duvtrillar förbi, jag trodde nåt hänt dig och är glad att jag hade fel, du verkar må bra! 🤗

Wow vad du kan, fartyg och skepp är ju trevliga men tänk att vara på en ubåt, något smäller till och larmet går och man är 500m under ytan...hjälp!
    Havet är vackert och mäktigt men kan vara väldigt läskigt!

Jotack, denna Skåning mår väldigt bra, har haft den bästa dagen på många år (kanske nånsin...) 🤔🥳🥰
  • Eurydike
    burleskburkläsk skrev 2025-03-06 22:23:09 följande:

Kvinnorna här är skriver så vackert.

Jag kan göra en massa roliga ploppljud med munnen, jag är såååå begåvad! 😋

Man tackar man tackar! 🙏

Ploppljud är något du kan bygga vidare på! Kanske kan Freddie rappa till det och så gör Torsten en skön mix av alltihop 😉
Svar på tråden Här är vi alla vänner.