fultextad användarhandbok skrev 2025-02-16 20:47:14 följande:
Hej! Ja, havsutsikt är alltid fint. Nåja, övningarna jag hittills fått har inte fungerat utan istället gett motsatt effekt. Däremot ska det bli intressant att se vad han har att säga om det. Jag har använt logik vad gäller mycket av det här, fast jag kanske har förstått premisserna fel. Jag är nog dålig på sådant här, men tack ändå! Kanske jag hittar andra lösningar. Nog korsas våra vägar ännu! Vilken kiva choklad du hade där i en bild! Var länge sedan jag smakade det.
Vad synd att de har gett motsatt effekt! Men jag hör att du tacklar det på ett bra sätt och är beredd att fortsätta försöka. Om du börjar må sämre, i alla fall i längden, ska du nog fundera på om det är värt att fortsätta eller inte. Jag tycker verkligen att du ska ge det ett försök och det är bra att du är öppen för terapi, men jag har en negativ erfarenhet av liknande slag och vet att det kan vara bra att vara lite försiktig. Då visade det sig att den jag pratade med inte var en psykolog, utan en sjuksköterska. Jag märkte att personen hade vissa kunskapsluckor, så som att hen inte kände till normaliseringsprocessen. Det bör psykologer känna till. Och ja, terapi är en av många vägar till att må bättre! Vilken tur att våra vägar korsas ännu, för jag vet en annan tråd som har legat i vinterdvala ett tag nu 🧶 Chokladen var jättekiva! Synd att ni inte kunde smaka genom bilden, men det kanske kommer i framtiden 😄