Inlägg från: LukeStairwalker |Visa alla inlägg
  • LukeStairwalker

Här är vi alla vänner.

Disa35 skrev 2020-04-11 04:44:53 följande:

Jo, jag gör mitt bästa för att förklara virus och sådant i några andra trådar, men jag är rätt så rak och frispråkig ibland.

Så jag börjar känna mig som någon märklig kombination av Florence Nightingale, Moder Theresa, Anders Tegnell, Agnes Wold och Joseph Mengele.

Det är väldigt konstigt.

Haha, ja det var väldigt konstig blandning. Bara blandningen Moder Teresa och Mengele är ju minst sagt speciell.

Men ta det piano bara, jag har också försökt förklara saker på FL och nästan tappat tron på mänskligheten på kuppen. Det är som att försöka vattentrampa i kvicksand. Nu har jag lärt mig att tänka en gång extra innan jag ger mig in i diskussioner. Bättre att stå över många gånger.

Du var uppe tidigt i morse ser jag?

Själv är jag en person som har svårt att sova länge. Normalt sett landar jag på 5 - 6 timmar.

Lätt för att somna men vaknar och kan inte somna om.
  • LukeStairwalker
    Disa35 skrev 2020-04-11 08:29:14 följande:
    Den är väldigt speciell, och det är inte roligt att vara doktor Mengele.

Jo, jag försöker undvika mycket jag också, men samtidigt finns den där viljan att ta kål på dumheter, kombinerat med någon reflex om att "det här är inte korrekt". Och så hamnar man där ändå.

Tidigt ja, men det var högst ofrivilligt - vaknade av mig själv, sedan vaknade sonen och sedan var det kört att få någon mer sömn.

Får du tillräckligt med sömn då?
    Nej det tror jag inte. Men jag har alltid fixat vardagen trots för lite sömn. Jag är nog väldigt uthållig när det kommer till den biten. Minns från lumpen att jag som gruppchef var förskonad eldvakt och vaktpost men tog båda passen varje natt, trots sen ordergivning. 
    Viss har ju mindre sömnbehov. Men nu efter 40 så upplever jag att jag behöver mer. Men det är som att vända en oljetanker. Det tar tydligen lång tid att ändra en sån gammal vana.  
  • LukeStairwalker
    Disa35 skrev 2020-04-12 06:51:55 följande:

Så de sa att du inte behövde ta eldvakt och vaktpost, och så gjorde du det i alla fall? Vilken ordergivning var det som var sen? Förlåt, jag förstår inte riktigt.

Vanor tror jag tar evigheter att ändra - det är därför det är så svårt att gå ner i vikt, har jag hört.

Ja exakt. Varje kväll inför natten så får gruppcheferna sina order från kompanichefen. Oftast har soldaterna fixat tältet, fått eld i kaminen och kanske lagat lite mat när jag är kommer tillbaks. Då ska jag bestämma vaktschema inför natten. Eldvakt och bevakningspost. Har man en bra ställföreträdande gruppchef så har han fixat mat åt mig med. Tanken är att gruppchefen ska få sova och vara skärpt efter han har ansvar och befälet. Trist om gruppen går under för att chefen är trött, liksom.

Men ja, jag klarade mig bra med mindre sömn och tog lika många pass som soldaterna.

Mycket militärsnack. Jag är noll intresserad av det idag men jag vill gärna sova lite bättre :)
  • LukeStairwalker

Här har vi varit på pokemon-promenad, fikat på cafe och nu ska vi slappa i soffan en stund sen drar jag till gymmet. Mina barn är så stora att de klarar sig hemma några timmar när jag tränar och handlar. Väldigt skönt att småbarnsåren är förbi. 

• LukeStairwalker
    Mortiscia80 skrev 2020-04-13 16:21:35 följande:

*installerar Pokémon Go*

Haha! Jag har inte provat själv, jag brukar lyssna på Spotify medans barnen springer runt och jagar pokemons. Men det är säkert kul, jag vet flera vuxna som spelar. 
  • LukeStairwalker
    flygrl skrev 2020-04-13 21:55:23 följande:
    Jag gillar se nån Bondfilm då och då men avstår gärna dom senaste med Daniel Craig även om jag sett flera av dom. Pierce Brosnan är helt ok tycker jag men roligast är nog dom riktigt gamla från typ 60-80-tal.

Jag tycker egentligen om allt på Lidl och även korvarna och köttpåläggen som jag tycker håller högre klass än på ICA eller Coop. Enda nackdelen är ju att dom inte har allt man behöver så man måste alltid komplettera med typ ICA. På ICA hittar jag allt så har jag ont om tid skippar jag Lidl.

Oxfilé är ju väldigt gott. Får gärna va rätt blodig för min del, absolut inte överstekt. Lammstek är också kanongott med sin egen karaktär och passar till påsk.

Jag älskar god mat, både på hemmaplan och när jag reser. Att prova lokal mat måste man göra när man är utomlands. Det är också ett sätt lära känna ett land och en kultur. Förutom oftast jävligt gott!

Som jag skrev så är honung liksom Nutella i första hand smörgåspålägg för mig.

Va jag gör för godsaker? Menar du typ bakverk?

Blir tyvärr inte att jag gör så mycket sånt men som vanligt blir det en mix av svenskt och venezolanskt/cubanskt och lite annat. Torta negra är typiskt venezolanskt och mamma och jag bakar den tillsammans.

Du själv då?
    Mortiscia80 skrev 2020-04-13 09:49:33 följande:

Det kan vara så att jag har en liten gul badanka bakom en bokhylla. Kanske till o med två. Så nu vet ni det.

Då vet vi. Har antecknat det nu.
    Om ni gillar kött så titta på den här killen. Jag drar alltid till affären och köper entrecote efter jag sett hans filmer. 

">

• LukeStairwalker
    flygrl skrev 2020-04-13 22:47:18 följande:

Tack för länken! Är ju lite av en foodie så måste ses. Lär väl bli sugen som fan jag med. Ditt fel om jag gör inbrott på ICA för att sno entrecote! :P

Haha! Samma här!
  • LukeStairwalker

Vi sparkar igång helgen med gymmet, hämtpizza, mörkrostat kaffe, kvällspromenix och tv3 dokumentär. Förmodligen lite xbox senare. Hur är er fredag?

• LukeStairwalker
    Litenmenhård skrev 2020-04-17 19:32:52 följande:

Låter nice. . Min fredag är helt ok i alla fall. Har inte varit så mycket liv i tråden idag och snart är det dags för läggdags.

Du lägger dig tidigt, märker jag. Arbetar du tidigt eller bara kvällstrött?
  • LukeStairwalker
    Mortiscia80 skrev 2020-04-18 20:54:34 följande:
    Acer är ett helt ok märke. Tre av de fyra jag kollar på och jämför är Acer faktiskt, och en HP. Pris mellan 5200-7000:- så det gäller att kolla alla specs x) Iaf de som betyder något. Jag tycker att de viktigaste faktorerna är processor, RAM och hårddisk. Synd att så många datorer saknar optisk enhet idag! Har iofs en extern men då saknar man ofta tillräckligt med usb-portar istället x)
    Det finns ju USB-splitter så man får fler portar men då blir det fort sladdkaos. Jag är old-school och kör en burk med skärm och tangentbord. 
    Jag gillar det men det är så dyrt att uppgradera. Nu har jag precis köpt en surfplatta så datorn får vänta. Länge förmodligen. 
    Back in the days när jag plockade ihop mina egna datorer så var Acer ett toppenmärke.Men då hade de bara olika komponenter och inte hela datorer. Hp däremot har alltid haft hela datorer, både stationära och bärbara men jag har aldrig gillat dem. Förens nu.. min jobbdator är Hp och den är grym. 
Svar på tråden Här är vi alla vänner.