• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård

Whattup. .

• Litenmenhård

Någon som har ett bra tips om man har fått stopp i avloppet? Vill gärna inte ringa boservice.

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-05-19 17:24:55 följande:

Någon som har ett bra tips om man har fått stopp i avloppet? Vill gärna inte ringa boservice.

Har du testat med en sån där sugpropp? Det brukar vi testa först. Det kan funka med kaustiksoda annars men det är inte så miljövänlig. Annars kan man köpa ett s.k. rensband, det är som en lång vajer med en fjäder längst fram, den kör man ner i avloppet fram och tillbaka tills det lossnar.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-05-19 18:48:25 följande:
    Har du testat med en sån där sugpropp? Det brukar vi testa först. Det kan funka med kaustiksoda annars men det är inte så miljövänlig. Annars kan man köpa ett s.k. rensband, det är som en lång vajer med en fjäder längst fram, den kör man ner i avloppet fram och tillbaka tills det lossnar.
    Jag har testat allt det, men inget har funkat. . Sist jag hade stopp i avloppet så kom det en gubbe och fixade det. Vet inte hur han gjorde och han var så jäkla otrevlig så jag drar mig för att ringa dit igen.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-05-19 19:19:05 följande:
    Jag har testat allt det, men inget har funkat. . Sist jag hade stopp i avloppet så kom det en gubbe och fixade det. Vet inte hur han gjorde och han var så jäkla otrevlig så jag drar mig för att ringa dit igen.
    Alla tre metoderna alltså? Annars sägs det att man kan hälla i en blandning av bikarbonat och ättika och låta verka ett tag. Eller bakpulver + vinäger, lite samma sak. En tredjedel pulver och två tredjedelar vätska. Låt stå minst en timme och spola sedan med varmt vatten ett tag, inte kokande vatten alltså för det kan skada rören.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-05-19 20:04:46 följande:
    Alla tre metoderna alltså? Annars sägs det att man kan hälla i en blandning av bikarbonat och ättika och låta verka ett tag. Eller bakpulver + vinäger, lite samma sak. En tredjedel pulver och två tredjedelar vätska. Låt stå minst en timme och spola sedan med varmt vatten ett tag, inte kokande vatten alltså för det kan skada rören.
    Det tipset fick jag med. Ska testa det imorgon .
  • Litenmenhård

Kan inte sova. .

• Litenmenhård

*Klappar Torsten*

• Litenmenhård

Fan! Nu har toan slutat fungera. Varför ska jag ha sån otur? .

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-05-19 21:32:36 följande:

Fan! Nu har toan slutat fungera. Varför ska jag ha sån otur? .

Stopp där med eller? Ta en hink med vatten, häll från så hög höjd som möjligt så kan det ge tillräckligt bra tryck för att spola iväg saker och ting.

Eller spolar den inte fram vatten som den ska? Kolla flottören så den funkar som den ska.

Jag är otroligt trött och ska lägga mig nu, hälsa lilla Torsten :)
Svar på tråden Här är vi alla vänner.