Här är vi alla vänner.
Om det är okej att jag hoppar lite, annars blir det här längre än Bibeln nästan
Är polisen mesig i förorten alltså? Av allt att döma är det ju en ganska liten del som ligger bakom nästan allting, från snatteri till skjutningar, den lilla delen kan väl inte vara så svår att jaga rätt på?
Har du varit i Venezuela eller Cuba? Som vuxen menar jag.
Åh, den listan hänger kvar sedan jag jobbade i Norge, den och svenska uppfinningar - det var väldigt bra att ha när de kom dragande med alla sina guld i vinter-OS
Gardell har sina ljusa stunder, även om jag tycker att han är lite väl ilsken och fokuserad på sex när man ser eller hör honom.
Hon gjorde nog det ja, lilla mamma, även om hon faktiskt ljög för honom. Men det fanns ju inget annat sätt att få med honom in i lugn och ro, så för min del är det helt okej.
Allt det positiva och allt beröm blir jag nästan generad av, det vet jag inte vad jag ska svara på riktigt. Men tusen tack
Jag hävdar envetet i en annan tråd att Sveriges strategi är rätt bra, och det hävdar jag för att jag förstår tanken och logiken bakom, och för att den är hållbar över lång tid. Som du kanske har anat är jag uppvuxen med vård och omsorg runt omkring mig, så för mig är det här varken särskilt skrämmande eller konstigt.
Men jag hoppas verkligen att vi får se upprustning på åtskilliga områden när det här är över, inte minst inom äldreomsorgen.
Nu ska jag försöka ha lite mer urskiljning och se om det funkar bättre. Då hoppas jag också kunna bli snabbare på besvara sånt som är personligen riktat till mig, som ditt inlägg här tex.
Ja, det sägs ofta i media vi inte vill ha polisen här i orten, att vi inte vill bli trakasserade av dom. Problemet med det är att SVT lyssnar för mycket på somliga politiska aktivister, kriminella och dessutom såna som inte alls bor här för jag känner inte igen dom där åsikterna från dom flesta jag känner här. :/
Majoriteten i orten är inte kriminella och vi stör oss som fan på dom som förstör för alla oss andra. Polisen borde va mer synlig och sätta hårt mot hårt mot gängen och salafisterna så alla vi andra fick det lugnare och dessutom slapp förknippas med dom. :/
Jag har vart i Venezuela men Cuba kan jag/vi tyvärr inte besöka. Hoppas det blir demokrati där en dag!
Håller med om Gardell att han ibland går långt över gränsen bla. med jobbiga sexanspelningar. Men han är bitvis briljant med, både djup och rolig.
Va gäller din mamma tycker jag hon gjorde helt rätt i en svår situation och det visar att det faktiskt ibland kan va nödvändigt att inte säga sanningen. Japp så är det.
Som sagt jag hoppas Sveriges strategi mot Corona kommer va framgångsrik i längden. Vi får se såsmåningom.
Du är uppenbarligen både kunnig och engagerad i medicinska frågor. Har du inte funderat på att faktiskt bli läkare?
Musik var bättre förr...
Till helgen ska jag göra en tågtårta förresten, och jag är ingen konditor så det här kan gå precis hur som helst.
Alltid lika roligt att skicka gubben till affären, på min ära - den här gången kom han hem med vitlöksbröd istället för grissini och bad om ursäkt för att han inte hade hittat spansk köttmix för tapas (inte konstigt när man letar i kryddhyllan istället för i kyldisken)