Disa35 skrev 2020-12-14 17:15:13 följande:
Det är nog lättare att skruva bort vattenlåset än att peta loss silen i vasken. Väääldigt långsökt, men Sten Ljunggren ägnar sig åt samma aktivitet i "Tillsammans" för att Michael Nyqvist ska komma tillbaka hem till honom, kom jag på nu
Sonen ska vara brunbjörn (utan svansstump, men man kan ju inte få allt). Med sig får han hembakta pepparkakor och småtorra lussekatter - måste kolla till nästa år om man kan ha i gräddfil eller något.
Vet du, jag var på väg att gnälla över Marie Curie och frånvaron av rösträtt. Men så kollade jag, och Curie dog 1934, och rösträtten fick de med själva
Det är inte alls märkligt om hon föreläste i Stockholm 1920, efter två Nobelpris i olika ämnen.
Det verkar ju som om Anna-Karin inte finns, nej, så kanske blev bröderna sams och den smale träffade aldrig sin blivande fru på en perrong. Den där statarlängan är väldigt mysig förresten, och det verkar inte som om tjänstefolket är alltför blottställda.
Haha ok! :D Den har jag inte sett tyvärr. Himla synd på Michael förresten... Han var en bra skådis.
Det låter lagom avancerat ;) Lussekatter är så gott dessutom, men jag vill ha massor med russin i mina!
Kul att de tagit med den aspekten utan att trycka upp den i ansiktet på en :)
Det ska bli så intressant att se hur de fortsätter storyn nu! Hur de får ihop allt liksom :) Och hur de ska kunna ställa allt tillrätta!