Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Aniiee skrev 2021-08-30 01:06:53 följande:

Upphittat i en kokbok från 1913:

Swedish Timbale
    1 cup flour
    ½ tsp salt
    1 tsp sugar
    1 egg
    2/3 cup milk
    1 tbsp olive oil

Process: Mix and sift flour, salt and sugar, add milk slowly, stirring constantly, add well beaten egg and olive oil. Mixture should be very smooth, strain and let stand over night. Heat a timbale iron in hot Cottolene, drain and dip iron into batter (having batter in a small pitcher) place in hot Cottolene and fry until crisp and delicately browned. Remove from iron and invert on brown paper. These dainty cases are for all kinds of creamed mixtures. they are used instead of patty shells or croustades.

Det är roligt att se att du nördar ner dig och vad du nördar ner dig i. Keep up the good work! .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-08-30 15:56:03 följande:
    Fin trudelutt. .
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-08-30 16:06:10 följande:
    Ja! :)
    Hur har du haft det idag annars då? Själv har jag haft en ganska produktiv dag. .
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-08-30 16:12:10 följande:
    Jo men tackar som frågar, mår bättre nu! Inte tillbaka 100 % i ork men rätt ok. Tog det lugnt idag så jag mår lite dåligt över att inget händer här hemma men ibland behöver man en mental paus också. Blir väl mer nån annan dag.

Berätta, vad har du gjort? :)

Lägger in den här också: 
    Ok, jo, men man ska ju inte ta ut sig. 

Jag har skrivit lite, sen har vi ringt till bokmässan för att höra lite om hur man gör om man vill ställa ut, men det kan jag glömma. Sen kollade vi priser på ett tryckeri om jag skulle ge ut min novell själv och det verkade ganska schysst ändå.

Åh, den är underbar den låten! .
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-08-30 16:20:37 följande:
    Ja, det låter som en produktiv dag! :) Vad kostade tryckningen då på ett ungefär?

Här finns det mycket bra musik! :D
    Tryckningen det billigaste skulle gå på ungefär 12000 kronor, men då får man 500 exemplar, så det blir 24 kronor exemplaret, sen kan man ju sätta egen prislapp på den när man säljer den sen. .
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-08-30 16:25:47 följande:
    Ja på så sätt faktiskt väldigt billigt! :)
    Jo, men sen ska man ju få uppmärksamheten och få folk att bli intresserade och köpa novellen. Jag tänkte ta 30 kronor för den. Då täcker jag omkostnaderna i alla fall.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-08-30 16:29:30 följande:
    Ja det låter som en bra nivå :) Men är det bara en enda novell då eller mer som en novellsamling?
    Det är en novell fast i flera kapitel. Vet inte om det heter novellsamling då, men kapitlen är korta. Den heter "Guldgrävare Jack". Du kanske har läst den på min blogg?
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2021-08-30 16:33:32 följande:
    Tack.Alltid trevlig när någon gillar det. De flesta gör det väl inte direkt...
    Nej, jag vet. Så är det för mig och mitt skrivande med. Speciellt när jag verkligen grötar ner mig i det. Då kan folk ha lite svårt med det.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2021-08-30 16:37:18 följande:
    Har tyvärr inte haft tid att göra det, men en novell kan ju också vara rätt lång. En som jag skrev 2020 eller 2019 är över 70 sidor lång.... x) Blev informerad om att det då inte räknas som en novell längre haha :D
    Haha, nej, en novell har väl max 60 sidor, har jag för mig. Jag ska ta bort den från bloggen och bara ha en "teaser" så att säga så folk kan bli intresserade av den och vilja läsa fortsättningen och förhoppningsvis köpa den. .
Svar på tråden Här är vi alla vänner.