Passfoto på bebis?
Ni som har pass till små barn (under 5) har ni foto i passet? Hur noga är det med bilden och hur har ni tagit den?
Vi skall åka till USA, Seattle, i september när vår Axel är 7 månader.
Ni som har pass till små barn (under 5) har ni foto i passet? Hur noga är det med bilden och hur har ni tagit den?
Vi skall åka till USA, Seattle, i september när vår Axel är 7 månader.
Vi skaffade pass till Minna. Tänkte kanske slippa foto eftersom vi "bara" ska till Kreta. När vi frågade hos Polisen sa de att det är ett fåtal länder som tillåter pass UTAN foto. De rekommenderar starkt att man tar foto.
Fotot togs när hon var ca 4 mån. Gick till en fotoaffär.
Min bekant var tvungen att ha passbild till sin 3 månaders när de åkte till USA. De tog ett hos en fotograf, det gick på ngr sekunder!
Min Hugo var 14 dagar nar vi tog ett passfoto hos fotografen - han ser ut som en gris eftersom han inte kan halla uppe huvudet ordentligt. Fotografen forsokte lagga honom ner pa golvet med vit bakgrundsfilt men da grat han bara. Vill bara tillagga att de kraver foto har i Australien och vi ska hem till Sverige nar han ar 8 veckor sa nu har han snart ett Australiensiskt pass
Tack för era svar. Kanske blir fotograf då. Det skulle faktiskt vara kul att ha ett proffsfoto på honom för det är mycket svårare än vad man tror att ta bra foton.
Någon som åkt till Grekland utan fotopass?
Kajsa3 - Jag har inte åkt till Grekland utan fotopass, men jag och sonen (drygt 2 månader gammal) ska åka dit om en och en halv vecka. Jag fick rekommendation att ordna ett fotopass till honom så jag kör på den varianten. Det känns lika bra om vi får för oss att åka iväg någon annanstans inom fem år och det landet kräver foto i passet.
Angående fototagningen ordnade vi den igår på en fotobutik där de hade 5-minuters passfototagning. Det hela kostade 99 kronor för 4 foton och jämfört med att själv försöka krångla i en fotoautomat för omkring halv priset så föredrog i alla fall jag att kosta på knappt 50 kronor extra för att veta att jag får ett godkänt foto.
Nu har vi fixat passfoto. Inte det billigaste 175 kr för 4 bilder i en fotostudio här i Nacka. Bilden blev jättebra! Han skall få ta porträttfoto på Axel sedan när han är lite större (så att han kan sitta själv).
Hej, vi ska åka till rhodos på söndag och vi skulle ha foto i passet, gick till foto affär som tog dom, 4 st 140 kr.
Ska ni till USA måste han ha eget pass. Gå till en fotoaffär som tar passfoto. Axel får sitta i ditt knä o du har ett vitt skynke bakom honom.
Så gjorde dom iallafall när våra kompisar skulle åka till Usa när deras kille var 10 mån.
/Bea
När vi skulle skaffa pass sa det att det inte var lönt utan foto, eftersom många länder krävde det....Vi provade i en fotoautomat där han gallskrek. Det slutade med att fi gick till fotograf i stället, och fick en fin bild. De är hårda, så att hela huvudet måste synas, och ha rätt storlek på bilden, och inga händer i ansiktet.
Kram
Hej,
det är inte bara beoende på var man åker om ett foto behövs, utan även med vilket flygbolag man åker, t.ex. måste även barn ha foto i passet om mna åker med Ryan air. Själva har vi tagit fotot med vår digitalkamera och ska printa ut det på fotopapper. Hoppas det blir OK, för då kan man fixa med avståndet mellen pupill och hake samt huvudet storlek genom bearbetning i datorn innan man printar ut korten.