• Anonym (L)

Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?

De män jag känner/har känt som helst vill ha unga tjejer har varit osäkra män med dålig självkänsla. Det är lättare att vara med en ung tjej. De har inte så mycket erfarenhet, kräver inte så mycket, är lätta att göra glada. Kan räcka med att bjuda på café en gång typ. De lyssnar även mer på vad mannen säger. Äldre kvinnor kanske säger emot eller gör på sitt eget vis.

• Anonym (L)

När jag var mellan cirka 16 - 23 år var det ofta män i min pappas ålder som raggade på mig och mina tjejkompisar. Vi tyckte att det var helt sjukt äckligt såklart. Varför raggar gubbar på tjejer som skulle kunna vara deras döttrar?

Sen avtog det rätt markant efter 25. Det säger väl rätt mycket, dvs de går endast efter det unga utseendet.

Om jag ska generalisera så tror jag att män går mest på utseende. Kvinnor vill att man ska ha liknande värderingar, kunna ha intellektuella diskussioner, kunna skratta och skoja ihop osv.

Sen upplever jag även att många kvinnor får en nytändning runt 40. De tunga småbarnsåren är över, man har mer tid för sig själv igen. Kvinnan vill hitta på saker; utflykter, resor, kurser. Mannen har då oftast fastnat djupt ner i soffan och är ointresserad av det mesta, så kvinnan får göra alla upplevelser med en väninna.

• Anonym (L)
    Anonym (Old) skrev 2020-03-11 16:17:42 följande:

Det går inte att jämföra på det sättet.

En 25-årig kvinna tycker inte att 45-åriga män ser lika gamla ut som 45-åriga män tycker om 65-åriga kvinnor.

I din fantasi kanske. Som 20-25-åring kunde jag och mina tjejkompisar inte alls förstå varför män i våra pappors ålder raggade på oss. Vi blev äcklade men tyckte samtidigt på nåt sätt synd om gubbarna..
Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?