Anonym (Feminin) skrev 2020-12-24 00:32:30 följande:
Visst jag förstår det om dom vill ha barn och kommit upp i åldern, inte annars. Man läser hit o dit att många män har så svårt och få en match på dejtingsidor, kanske det är för att dom har orimliga förväntningar (antingen söker för snävt eller för brett).
Jag har inga problem att få en dejt. Så varför lägga tid på någon som bevisligen dagdrömmer om något annat än någon som mig? Det är ju bara upplagt för besvikelse...
Bara för man blir äldre som kvinna, så försvinner inte sexdriften, för mig är det snarare tvärt om. Den är högre nu än när jag var yngre.
Men mäns sexuella marknadsvärde är avsevärt högre när de är äldre än sina jämnåriga kvinnors. Varför skulle du tro att männen kommer ge upp detta? Kanske borde 18åriga tjejer börja dejta män i 70-års åldern också? Dvs de ger upp sitt sexuella marknadsvärde också? Kommer det att ske? Nej. Varken männen eller unga kvinnor kommer ge upp sina positioner.
Precis som 18-åriga kvinnor har medelålders män också sina preferenser som är i paritet med deras sexuella marknadsvärde som är avsevärt högre än äldre kvinnors, därför söker män yngre kvinnor och söker de familjebildning så blir det ju desto viktigare med yngre tjej.
Jag förstår vidare inte heller att folk hänger upp sig på åldern. Ingen hänger upp sig på att paret måste ha jämställt kapital? Eller jämställd IQ? Nej det är enbart och 100 % åldern som är det som folk hänger upp sig på. Hur många dagar man levt på denna runda stenhög. Idioti.