• molly50

Min man vägrar samverka efter skilsmässan.

Liberté skrev 2020-03-12 23:20:00 följande:
    Snälla du gör bara bort dig ännu mera, lär dig läsa för fan detta är ju bara tragiskt.. är du ett troll eller ?
    Men varför hackar du så mycket på TS?
    Är det helt otänkbart för dig att hennes exman faktiskt försöker sabotera umgänget med barnen?
    Du kanske har missat att de har delad vårdnad men att pappan försöker hindra barnen från att träffa sin mamma?
    Jag kan inte låta bli att undra om du hade reagerat på samma sätt om TS vore en man vars exfru försökte sabotera umgänget?
  • molly50
    LMBK skrev 2020-03-13 10:52:04 följande:

Samma TS beskrev exakt samma scenario tidigare fast som en pappa. Nu är hen tillbaka igen poserande som en förfördelad mamma. Nappa inte på kroken säger jag bara...jag tänker inte lägga energin på att länka till hens tidigare tråd, det är inte det här trollet/instabila föräldern av obestämt kön värd.

Det gör mig trött att TS lockar folk att faktiskt engagera sig när det bara är bluff eller extremt oärligt.

Eller så är det just det du borde göra (länka till tråden) om du vill få folk att tro på dina påståenden och sluta svara?
  • molly50
    Rudbeckius skrev 2020-03-13 11:10:08 följande:

Jag instämmer med dig, vilket måste vara första gångenGlad.

Jag tror att näthataren kanske menar mina tidigare trådar, det finns likheter i min historia och TS från tidigare år. Jag vet inte riktigt hur jag kan länka till dem här. 

Att sabba så mycket för sin expartner och hålla barnen som en sorts avskild gisslan är vanligt förekommande. Det finns mycket på nätet om det med.

En bra bok i ämnet är den här: https://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/a/50rdAE/en-dansk-mans-narkamp-med-sverige

Se där!  Nå´n gång ska väl vara den första. 

Du kan gå in i tråden och kopiera länkadressen i adressfältet och lägga in här. 

Ja,det verkar inte bättre än att det är vanligt. Men det är ju sorgligt i så fall.
    Då tänker man ju inte på barnens bästa utan sätter sig själv i främsta rummet.
  • molly50
    LMBK skrev 2020-03-13 13:09:33 följande:
    Ja kanske det :)

https://www.familjeliv.se/forum/thread/79026143-tonaringar-som-inte-traffar-pappa-efter-skilsmassan/1

Det fanns en tidigare tråd där ts var mycket klumpigare och öppet otrevlig mot dom som gav råd, märkligt nog försvann den efter ett tag och ts skapade den ovan.

Allt stämmer mycket väl, den tydliga passiva aggressionen mot dom oliktänkande, det gråtmilda självmedlidandet och undanglidandet, få direkta frågor besvaras. Frågor besvaras istället med motfrågor t ex.

Man kan ju tycka att det är helt ok att leka runt på internetforum med olika alias, att besvara sig själv osv. det kanske det är. Men det är så mycket intressantare att faktiskt diskutera riktiga frågor än att se någon nöjesgräla. Det nedlåtande tonfallet med förtäckt aggression är trist. Det är ju en styrka med internet att det går att anonymt diskutera, hade varit skönt om det inte utnyttjades så som jag ser detta.
    Men spelar det egentligen roll vilket kön TS har?
    Ämnet som sådant tycker jag tål att diskuteras.
    Och det är lika illa att försöka förhindra sina barn att träffa den andra föräldern oavsett kön.
  • molly50
    LMBK skrev 2020-03-13 19:44:19 följande:
    Jag tycker att det är mer sympatiskt att inte låtsas vara av ett annat kön, det är det jag vänder mig mot. Sedan är det självklart likvärdigt vilket kön en förälder har. Ämnet är absolut värt att diskuteras, det är oärligheten jag tycker är fel. Eftersom jag läste orginaltråden som nu är borttagen och fick uppleva ts när hen var rätt otrevlig och fick ett drev mot sig så är min syn på ts trådar tyvärr färgad. Så om någon som inte ljuger skulle kunna diskutera frågan sakligt så hade det varit kalasbra.
    Men har du bevis för att det är samma TS eller är det bara en gissning?
    Om du inte har bevis,t ex en ip-adress,så kanske du ska vara försiktig med sådana antydningar.
    Det hjälper inte TS på något sätt.
Svar på tråden Min man vägrar samverka efter skilsmässan.