• LMBK

Min man vägrar samverka efter skilsmässan.

Du är ju mannen som skrivit om det här tidigare, eller hur? Hela historien känns igen och även ditt resonemang...eller din brist på och ditt sätt att styvnackat inte ta till dig några synpunkter.

Du vill se om svaren du får skiljer sig när du låtsas vara kvinna?

• LMBK
    Anonym (Bekymrad mamma) skrev 2020-03-12 11:11:29 följande:

Vilka argument är det jag ska ta till mig, menar du? Och som jag brister styvnackat att lyssna på? Jag har seriöst försökt bemöta inlägg av varierande kvalitet ovan. Har du några råd själv att ge?

- Jag skulle inte dejtat nya män på mina barnfria veckor och blivit kär ett år efter skilsmässan? Jag skulle fokuserat på att vara mamma fast barnen då inte bodde hos mig? P g a detta får jag skulle mig själv att pappan håller barnen avskilda?

- Jag skulle vetat från början hur detta skulle utvecklas och vidtagit kraftiga rättsliga åtgärder omedelbart. Jag skulle aldrig trott på pappans ord att han skulle samverka vänligt. P g a min nativitet ska jag nu ge upp och glömma mina barn?

- Jag skulle tvärtom inte agerat utan låtit pappan hållas med avskilda barn och blockerade kommunikationsvägar, han hade kommit till sans och börjat samverka normalt om jag inte hade stött på varje vecka och visat att jag längtar så efter mina barn? Detta har jag ju faktiskt provat långa tider i början, men det är nog det dummaste råd som finns i den här sortens umgängensabotaget. Det vanligaste rådet också.

- Det finns gott om liknande historier överallt, särskilt på forumet skilsmässa.se. Oftast är det män som råkar ut för hämndlystna exfruar, men jag känner numera ett tiotal mammor som genomlider samma helvete som jag.

Jag har gett dig råd tidigare när du hade ett manligt alias här, du var totalt oemottaglig den gången och du verkar inte ha förändrats det minsta. Du förnekar inte ens att du är man men nu låtsas vara kvinna...varför?

Antingen så trollar du totalt och sitter barnlös i dina föräldrars källare eller så har du någon sorts mentala problem. Även jag är glad om det är så att din familj kommit bort från dig, det verkar som att dom räddat sig från något rätt sjukligt.
  • LMBK
    Anonym (Bekymrad mamma) skrev 2020-03-12 12:22:34 följande:
    Så dina råd är inte tydligt uttalade. Istället beskyller du mig för att sitta barnlös i mina föräldrars källare och trolla allt detta jobbiga? Jag är totalt oemottaglig för argument och försöker inte heller bemöta dem och förklara? Jag är egentligen en man? Skulle det gjort skillnad? Jag låtsas vara mamma... jag har mentala problem och mina barn har räddats från mig som är sjuklig?

Oj, detta faller verkligen tillbaka på dig själv. Jag skrattade när jag läste och är imponerad över din illvilja och avsaknad av förståelse och argument. Vem kanske sitter barnlös hemma i sina föräldrar källare och kanske har mentala problem? Jag hoppas att du får någon att hålla kär och går ut i solen och njuter av livet. Och att du slipper otäckt umgängessabotage.
    Beskyller, nej ordet antingen betyder något annat än det :) Du har fått mina råd redan när du sa dig vara en förfördelad pappa för några månader sedan.

Nej, inget faller på mig. Det är inte jag som byter kön hux flux...jag tänker...borderline eller kanske narcissism om du inte trollar. Det skulle förklara varför mamman vill hålla barnen borta från dig.

Jag har en mycket bra relation med mina barns pappa men tack för din "omsorg" :D Min nuvarande partner står på mycket god fot med mitt ex, jag är mån om människor i min omgivning och det verkar ge god utdelning. Något för dig att pröva?
  • LMBK

Samma TS beskrev exakt samma scenario tidigare fast som en pappa. Nu är hen tillbaka igen poserande som en förfördelad mamma. Nappa inte på kroken säger jag bara...jag tänker inte lägga energin på att länka till hens tidigare tråd, det är inte det här trollet/instabila föräldern av obestämt kön värd.

Det gör mig trött att TS lockar folk att faktiskt engagera sig när det bara är bluff eller extremt oärligt.

• LMBK
    molly50 skrev 2020-03-13 10:54:58 följande:
    Eller så är det just det du borde göra (länka till tråden) om du vill få folk att tro på dina påståenden och sluta svara?
    Ja kanske det :)

https://www.familjeliv.se/forum/thread/79026143-tonaringar-som-inte-traffar-pappa-efter-skilsmassan/1

Det fanns en tidigare tråd där ts var mycket klumpigare och öppet otrevlig mot dom som gav råd, märkligt nog försvann den efter ett tag och ts skapade den ovan.

Allt stämmer mycket väl, den tydliga passiva aggressionen mot dom oliktänkande, det gråtmilda självmedlidandet och undanglidandet, få direkta frågor besvaras. Frågor besvaras istället med motfrågor t ex.

Man kan ju tycka att det är helt ok att leka runt på internetforum med olika alias, att besvara sig själv osv. det kanske det är. Men det är så mycket intressantare att faktiskt diskutera riktiga frågor än att se någon nöjesgräla. Det nedlåtande tonfallet med förtäckt aggression är trist. Det är ju en styrka med internet att det går att anonymt diskutera, hade varit skönt om det inte utnyttjades så som jag ser detta.
  • LMBK

Jaha, var det inte roligt längre nu? :)

Rudbeckius, tack för ditt genuina intresse för mig. Jag hängde en del här på FL tidigare men tröttnade till slut på trolleriet och oärligheten och raderade min profil ;) Tror inte du skall baka in defaultåldern på 47 år som sätts som något särskilt viktigt.

Jag tror faktiskt inte att någon blir lurad av det här, det är samma mantra som upprepas gång efter annan, det är bara en annan vinkel genom könsbytet. Naturligt hade för ts varit att bli upprörd över att bli beskylld för att låtsas men inte då. Talande :D

• LMBK
    Rudbeckius skrev 2020-03-13 13:54:11 följande:
    Jag tror säkert att det var så att du raderade din egen profil, eller en av dem. Bra att inte någon annan stängde av dig. Du tröttnade på trolleriet och oärligheten. Jag ska inte bry mig om att du lagt in defaultåldern 47 år som ända information i din profil. Jag förstår att det bara är en tillfällig profil för att du ska kunna lufta dina rätt negativa åsikter. Din profil är inte så viktig, som du skriver.

Jag har nog inget genuint intresse av dig, du verkar klara av det själv. 

Synd att du inte vill tro på att parental alienation ens finns i verkligheten. Jag har råkat ut för det och många andra jag känner. Det är en sorglig upplevelse för alla oss som drabbas, särskilt våra barn som hanmanr i onödig lojalitetskonflikt där faktiskt ingne hjälp finns att få.

Vad jag kan se blir TS visst upprörd över det du skriver och har försökt bemöta dig seriöst. Men du vill inte gå in i sakdebatten, bara smutskasta.
    Det är synd att du är en sådan bristfällig ambassadör för dom föräldrar och barn som faktiskt råkar ut för stora problem vid separationer, dom hade förtjänat bättre än att ha dig som ger badwill. Sakfrågan försvinner helt bakom din undvikande passiv-aggressiva offerkofteattityd som gör så många misstänksamma att det ligger en hund begraven här. 

Jag har bara berört sakfrågan i den tidigare tråden från 2018, det hade varit intressant att kunna diskutera den utan att du stör ut diskussionen. 
  • LMBK
    Rudbeckius skrev 2020-03-13 17:15:05 följande:
    Jag är nog en alldeles vanligt bra förespråkare för respektfylld samverkan mellan skilda vuxna föräldrar. Det är verkligen mycket badwill och smutsigt som kan hända där. Du blandar bort korten och dömer dem som drabbas för svårigheterna - likt du gör i dina kommentarer och näthat om flyktingar, aborter m m. Det verkar peka på nån sorts elakhet mot svaga grupper i samhället, det är den reflektion jag får som läsare av dina inlägg och personangrepp.

Jag diskuterar gärna sakfrågor och förstår att du gärna vill säga att barn inte kan övertalas att mobba nån annan, särskilt inte en bra förälder. Du har inget stöd där alls i akademin.

Passiv aggressivitet är egentligen tvärtom som jag agerar. Det är när man kritiskt glider undan sakfrågan med vaga växlande skäl och gärna blir kränkt och spelar personligt angripen - krigströtta uppgivna rädda soldater eller frustrerade uttråkade hemmafruar är exemplen. Min och andras maktlöshet kan höra hemma där. Men jag lyckades ju bryta mitt umgängessabotage med aktiv, tydlig och sakfokuserad juristhjälp som till sist bröt alienators passiva vägran och svartsjuka hat att samverka som snälla föräldrar runt barnen.

Det vanligaste och enklaste invändningarna från de som inte erfarit umgängessabotage är att man ska inte bli ledsen, man ska glömma sina barn och invänta några år, man ska lita på barnens egna vilja för de vet klokt själva samt att det måste ligga en hund begraven annars reagerar inte en exmaka eller barn så här. Om det vore så väl.

Jag hoppas att du lärt dig något och jag hoppas att du aldrig behövt vara med eller kommer att vara med om föräldrafirentlighet och onödig avskildhet. Avsluta snyggt och värdigt dina förhållanden. Respekt och omsorg om barnen.
    Har du nallat på fredagsdrinken tidigt? ;) Du verkar lite virrig som inte kan skilja på mig och någon som verkar skriva om andra ämnen. Det ger ett bättre intryck när man inte låtsas vara tvärsäker och har fel.

Nej, sakfrågor är du inte kapabel att diskutera på givande sätt, för dig handlar det om din offerkofta och en massa annan mansplainande rappakalja är jag rädd.

Jaa..du har ju säkert givande råd om sociala relationer att komma med, verkligen :D
  • LMBK
    molly50 skrev 2020-03-13 19:03:15 följande:
    Men spelar det egentligen roll vilket kön TS har?
    Ämnet som sådant tycker jag tål att diskuteras.
    Och det är lika illa att försöka förhindra sina barn att träffa den andra föräldern oavsett kön.
    Jag tycker att det är mer sympatiskt att inte låtsas vara av ett annat kön, det är det jag vänder mig mot. Sedan är det självklart likvärdigt vilket kön en förälder har. Ämnet är absolut värt att diskuteras, det är oärligheten jag tycker är fel. Eftersom jag läste orginaltråden som nu är borttagen och fick uppleva ts när hen var rätt otrevlig och fick ett drev mot sig så är min syn på ts trådar tyvärr färgad. Så om någon som inte ljuger skulle kunna diskutera frågan sakligt så hade det varit kalasbra.
Svar på tråden Min man vägrar samverka efter skilsmässan.