Rudbeckius skrev 2020-03-13 17:15:05 följande:
Jag är nog en alldeles vanligt bra förespråkare för respektfylld samverkan mellan skilda vuxna föräldrar. Det är verkligen mycket badwill och smutsigt som kan hända där. Du blandar bort korten och dömer dem som drabbas för svårigheterna - likt du gör i dina kommentarer och näthat om flyktingar, aborter m m. Det verkar peka på nån sorts elakhet mot svaga grupper i samhället, det är den reflektion jag får som läsare av dina inlägg och personangrepp.
Jag diskuterar gärna sakfrågor och förstår att du gärna vill säga att barn inte kan övertalas att mobba nån annan, särskilt inte en bra förälder. Du har inget stöd där alls i akademin.
Passiv aggressivitet är egentligen tvärtom som jag agerar. Det är när man kritiskt glider undan sakfrågan med vaga växlande skäl och gärna blir kränkt och spelar personligt angripen - krigströtta uppgivna rädda soldater eller frustrerade uttråkade hemmafruar är exemplen. Min och andras maktlöshet kan höra hemma där. Men jag lyckades ju bryta mitt umgängessabotage med aktiv, tydlig och sakfokuserad juristhjälp som till sist bröt alienators passiva vägran och svartsjuka hat att samverka som snälla föräldrar runt barnen.
Det vanligaste och enklaste invändningarna från de som inte erfarit umgängessabotage är att man ska inte bli ledsen, man ska glömma sina barn och invänta några år, man ska lita på barnens egna vilja för de vet klokt själva samt att det måste ligga en hund begraven annars reagerar inte en exmaka eller barn så här. Om det vore så väl.
Jag hoppas att du lärt dig något och jag hoppas att du aldrig behövt vara med eller kommer att vara med om föräldrafirentlighet och onödig avskildhet. Avsluta snyggt och värdigt dina förhållanden. Respekt och omsorg om barnen.
Har du nallat på fredagsdrinken tidigt? ;) Du verkar lite virrig som inte kan skilja på mig och någon som verkar skriva om andra ämnen. Det ger ett bättre intryck när man inte låtsas vara tvärsäker och har fel.
Nej, sakfrågor är du inte kapabel att diskutera på givande sätt, för dig handlar det om din offerkofta och en massa annan mansplainande rappakalja är jag rädd.
Jaa..du har ju säkert givande råd om sociala relationer att komma med, verkligen :D