Anonym (Bekymrad mamma) skrev 2020-03-12 09:21:30 följande:
De är inte gamla nog att avgöra alla saker helt själva. Det är din enkla floskel. Varför är de inte myndiga då, utifrån din floskel? Har du någon forskning att hänvisa till eller lever du ditt liv i olika enkla vanföreställningar?
Barnen har nämnt det för Sociualen som då glatt lade ner ärendet, det fann ju inget bekymmer då. Den onödiga avskildheten skruvades då åt av pappan som straff. Har du missat detta? Har du möjlighet att läsa det som står in tråden eller behöver du inte det? Du vet hur det är ändå?
Du motsäger dig själv med den psykiska misshandeln. Ingen i Sverige utreds eller fälls för psykisk misshandel tots att det är olagligt. Vad tror du det beror på? Polis och domstol förstår sig inte på sådant. Betyder det att psykisk misshandel inte finns i Sverige, enligt ditt enkla resonemang?
Jag har uppenbart ingne erfarenhet eller förståelse av vad förtal är? Det vet du? Mina samtla me dpolisen och justiren i detta räknas inte allas? Det är inga äpplen eller päron, det är ännu en floskel från dig.
Jag tar enkelt emot dina arguemnt som knappt har något underlag och det är nog snarare du som enkelt går till personangrepp utifrån någon sorts projektion/förnekelse. Du har svårt för brottsoffer som står upp och berättar. Det är en personlig speglign av dig som du upplever som angrepp på din projektion/förnekelse. Du har sällan blivit bemött med bättre argument och kunskap. Och det klarar du inte av, därför slår du på de som blottar sin förtvivlan. Ingen vacker egenskap hos dig, riktigt ful faktiskt.
Jag har gemensam vårdnad och stöd hos den rätt förvirrade och maktlösa Socialen. Så där har du fel. Pappan ska visst samrverka vänligt och har lovat det, sedna gör han tvärtom och tiden går.
Det är inte borderline eller stalking att ta sitt lagliga vårdnads- och förrörjningsavar och hålla fast vid den övernskoman och domstolsbeslutade vardagslund som ska gälla, växelvis boende varanna vecka. Du behöver läsa på vad stalking är. Att isolera sig med barnen i onödan och vägra samverka med den andre föräldern - det är beteendestörning som nog gränsar till borderline. Du behöver läsa på. Du slänger dig med kliniska begrepp som du har för lite på fötterna på.
Jag har bonusbarn, stor släkt med barn samt min stora flicka hos mig varannan vecka. Jag har sambo och många vänner. Lilla hjärtat-ärendet handlade om missbruksföräldrar, litetvärnlöst barn som växt upp i trygg fosterfamilj, samt en domstol som lät sig luras av de biologiska föräldrarna och en Socialtjänst som var för långsam och lät sig luras av de biologiska föräldrarnas avskidhet och vägran att kommunicera. Din analogi haltar betänkligt och pekar istället på faran med mina ungdomar som är fast i onödig avskildhet pga pappans umgängessabotage och onödig hat långt efter en skilsmässa. En skilsmässa han som vuxen borde kunna acceptera och går vidare efter, som en glad man och som ett gott föredöme för våra barn. han är varken glad eller ett föredöme. Barnen är som gisslan tvungna att stötta den vuxne mannen. Det ska inte barn behöva göra.
Har du någon slags nedsatt kognitiv förmåga eller någonting för du argumenterar som någon som knappt klarat grundskolan när det gäller kunskaper inom lag och ordning samt myndighetsutövning.
För det första så är det grundläggande att barn, ungdomar och vuxna har olika rättigheter och skyldigheter i Sverige. Den ökar medan de växer upp tills att de blivit myndiga, det är grunden inom svenskt rättsväsende.
Någonting man lär sig i grundskolan.
Alltså dömer samhället som ett barn ungefär 11 klarar av att kommunicera sina behov tillfredställande att de kan avgöra var de vill bo och hur de vill ha det. Det handlar inte om att de skulle ha samma rättigheter som en myndig men fler möjligheter än ett spädbarn.
Socialen har lagt ned ärendet av någon som flera förklarat för dig om och om och om och om och om och om igen men du vägrar ta till dig. Vilket är barnens förmåga att välja själva, oavsett vad du tycker om lagen så säger den att de har rättigheter.. oavsett om du tycker att barn ska ha rättigheter eller ej så i Sverige anno 2020 så har de det. Acceptera för fan.
Du skriver att du haft kontakt med polis, släkt som är domare och liknande men du förstår inte ens de grundläggande sakerna som händer runt dig och varför saker sker. Därav undrar jag om du har en nedsatt kognitiv förmåga eller liknande.
Du har GEMENSAM VÅRDNAD ENDAST OM BARNEN VILL BO HOS DIG. FÖRSTÅ DET. DU AVGÖR INTE OM DE SKA BO HOS DIG ELLER EJ.
Personligen är jag väldigt glad att socialen inte släpper iväg barnen till dig. Lilla Hjärtat var för att barnet släpptes iväg till en instabil förälder som inte kunde ta hand om barnet, de försöker oftast släppa barnen till föräldrarna då barn har rätt till dem..
Om de däremot vägrar hjälpa dig säger det rätt mycket om din situation och vart de tycker barnen ska vara någonstans.