Inlägg från: Anonym (föräldra-alienation) |Visa alla inlägg
  • Anonym (föräldra-alienation)

Min man vägrar samverka efter skilsmässan.

Anonym (Bekymrad mamma) skrev 2020-03-10 06:49:09 följande:
    Styrkekram. Förstår. Var stark. Vi ska överleva den här tortyren.Hjärta
    Här är en alienerad mamma till. Har en tonåring som jag träffar ungefär en gång i månaden, då han oftast kommer hit och sover över en natt.

Den här tråden är i mångt och mycket hemsk läsning, så mycket skit du får, TS!
    Det är som att vissa inte vill förstå att föräldrar med bristande förmåga som barnen självvalt inte vill träffa, kan existera samtidigt som fullt normala föräldrar vilka ratas av barnen eftersom de blivit manipulerade av den andra föräldern.
  • Anonym (föräldra-alienation)
    Liberté skrev 2020-03-11 01:34:06 följande:
    Socialtjänsten och rätten kommer arbeta för barnens bästa. De verkar inte hålla med TS i frågan och låter barnen bestämma själva, de stannar hos sin far och vill inte ha speciellt med kontakt. Det är upp till den vilket bör respekteras.
    I de fall det finns 2 fungerande föräldrar, även om de är skilda, är det barnens bästa att ha god vardagskontakt med dem båda. Som fungerande förälder bör en göra vad en kan för att underlätta barnens relation med den andra föräldern - inte använda barnen som slagträ i en konflikt!
    Socialtjänsten har förstås svårt att veta om barnen säger att de inte vill träffa mamma för att de verkligen inte vill (vilket förekommer), eller att pappan manipulerat dem till att säga att de inte vill träffa sin mamma (vilket också förekommer). Det finns dock forskning om föräldra-alienation, så de borde inte behöva famla i blindo.

Kan du sluta sparka på TS nu?
    Alla ni som gör det kanske borde komma ihåg att ni är bara ett hämndlystet ex bort från att hamna i hennes situation! Det beror nämligen inte på er, även om ni är så förträffliga föräldrar, utan på ert ex om hen utsätter er för föräldra-alienation eller inte.

Svar på tråden Min man vägrar samverka efter skilsmässan.