Anonym (Bekymrad mamma) skrev 2020-03-10 00:46:12 följande:
Jag svek absolut inte. Jag försökte få till terapi före skilsmässan. Jag gjorde allt man skulle och jag har ryggen rak.
Du har förstås rätt att man inte ska stalka någon någonsin men du måste förstå skillnaden - vi har tre mineråriga barn som vi har båda lagligt försörjanings och vårdnadsansvar för. Det är ingen okänt. Han har ansvar lagligen att samverka och det brukar man göra varje veka då boendebuden för barnen sker. Det vet Socialen och jursiterna. Så du hitter alltså på din egen lilla definition du på begreppet talking?
Jag har verkligen inte struntat i mina barn eller svikit dem. Har du ens läst tråden? Ditt inlägg handlar sannolikt om dina egna bekymmer. Jag beklagar att du utsatts för svek och att bli struntat i.
Jag har gjort vad jag kunnat och din befängda anklagelse blir absurd - vad hade du kunnat göra istället? Det är ju sådant du skulle kunna tillföra en dialog.
Mina barn har ju med visst med mig att göra, trots den onödiga avskildheten. Min stora flicka jobbar som en godhetens agent och försöker hjälpa sina småsyskon. Hon tankar kärlek hos mig, sin mamma.
Det vanligaste rådet man får från de som inte förstår är att man ska låte det vara ett tag. Jag tappade två år genom att lyssna på sådant amatör-snack. Han lugnade sig ingenting, tvärtom använde pappan tiden till att hjärntvätta barnen mera.
Du har helt logiskt fel. Efter en skilsmässa får varje frisk och myndig vuxen träffa nya kärlekspartner på sin barnlediga tid. Det gör levande människor som kan uppleva kärlek. De som har skilt sig har inget med det att göra. Han lämnade mig och nu lever han förbittrad och verkar ångra sig men kan inte ens uttrycka sig och uppföra sig som det han ska - en samverkande förälder.
Utifrån barnets syn så svek du. Du "lät" saboterar umgänge. Hade du gjort allt så hade du aldrig startat råden.
Dina barn vill idag inte ha med dig att göra. Hade dd velat det så hade ni haft en bra kontakt idag.
Jag vet inte om du läste vad jag skrev men varje människa bestämmer själv när man vill träffa en ny efter en skillsmässa. Men man får då också genom sitt val stå flr konsekvenserna. Många barn känner sig utstötta när en föräldern skaffar en ny kort tid efter en skilsmässa (och ja, ett år är kort tid för ett barn att vänja sig vid nya situationen). Självklart väljer du vad u vill göra under dina barnfria veckor men du får också stå för konsekvenserna som kan bli. Mamma/förälder är man även under den veckan ens barn bor med andra föräldern.
Var har jag skrivit att din exmake har med ditt mya kärleksliv att göra? Dina barn har däremot med det att göra eftersom du för förälder på heltid.
Jag tror knappast din exmake har ångrar sig, men han har vakt att fokusera på sina barn istället för att skaffa en ny fru/sambo/flickvän.