• Rudbeckius

Jag instämmer med dig, vilket måste vara första gångenGlad.

Jag tror att näthataren kanske menar mina tidigare trådar, det finns likheter i min historia och TS från tidigare år. Jag vet inte riktigt hur jag kan länka till dem här. 

Att sabba så mycket för sin expartner och hålla barnen som en sorts avskild gisslan är vanligt förekommande. Det finns mycket på nätet om det med.

En bra bok i ämnet är den här: https://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/a/50rdAE/en-dansk-mans-narkamp-med-sverige

molly50 skrev 2020-03-13 09:49:27 följande:
    Men varför hackar du så mycket på TS?
    Är det helt otänkbart för dig att hennes exman faktiskt försöker sabotera umgänget med barnen?
    Du kanske har missat att de har delad vårdnad men att pappan försöker hindra barnen från att träffa sin mamma?
    Jag kan inte låta bli att undra om du hade reagerat på samma sätt om TS vore en man vars exfru försökte sabotera umgänget?
  • Rudbeckius
    LMBK skrev 2020-03-13 13:09:33 följande:
    Ja kanske det :)

https://www.familjeliv.se/forum/thread/79026143-tonaringar-som-inte-traffar-pappa-efter-skilsmassan/1

Det fanns en tidigare tråd där ts var mycket klumpigare och öppet otrevlig mot dom som gav råd, märkligt nog försvann den efter ett tag och ts skapade den ovan.

Allt stämmer mycket väl, den tydliga passiva aggressionen mot dom oliktänkande, det gråtmilda självmedlidandet och undanglidandet, få direkta frågor besvaras. Frågor besvaras istället med motfrågor t ex.

Man kan ju tycka att det är helt ok att leka runt på internetforum med olika alias, att besvara sig själv osv. det kanske det är. Men det är så mycket intressantare att faktiskt diskutera riktiga frågor än att se någon nöjesgräla. Det nedlåtande tonfallet med förtäckt aggression är trist. Det är ju en styrka med internet att det går att anonymt diskutera, hade varit skönt om det inte utnyttjades så som jag ser detta.
    Javisst, där var min tråd från över två år sedan 2018! Det finns gott om likheter, men könen var omvända. Det ska väl inte spela någon roll. 

Parental alienation borde det upplysas mycket mer om. Bra att det presenteras och inte göms undan. Precis som andra övergrepp. Det är inte de som drabbas som ska skämmas och vi borde se barnens bästa i detta.
  • Rudbeckius
    Liberté skrev 2020-03-13 12:01:50 följande:
    Men ge dig. Sluta bara.

Du börjar babbla om psykisk misshandel och hur hemskt sverige är som inte lagför under det brottet och jämför med andra länder osv osv.. jag har då redan länkat vad du döms för vid den typen av brott samt lagen så du enkelt kan kolla upp med bifogad länk, ändå så förnekar du direkt länk till en lagbok.

Det blir snabbt löjligt när någon är 100% faktaimmun för att det inte passar.
    Vad jag förstår är du 35 år enligt din presentation? Oklart med kön och familjeförhållanden. Du skriver rätt aktivt och kategoriskt om flyktingar, abortfrågor osv. Här i tråden kritiserar du starkt en mamma för att hon försöker stoppa umgängesabotage där pappan lever med barnen i parental alienation.

Det är rätt tydligt vad du förespråkar och vem du är. Du skriver att du är en älskad mamma med barn, make och familj? Att du har jättebra relation med din exman?

Det är bara att lyckönska.
  • Rudbeckius

Jag blir också trött på bluffar och de debattörer som är extremt oärliga, precis som du skriver. 

Du verkar ha varit med länge på FL och har ju bra minne, kanske tack vara åldern.

Din profil är dock väldigt ny, du skriver att du är 47 år, inget mera, den som du använder här i tråden. Det kan väl inte vara så att du har flera olika profiler och just här råkar använda en ny. Det kan väl inte vara så att du blivit avstängt på något sätt och att du därför fått skapa ny profil?

Om jag skulle ha flera profiler så skulle jag nog brodera ut dem lite mer i presentationen och göra dem mer mångsidigt intressanta.

LMBK skrev 2020-03-13 10:52:04 följande:

Samma TS beskrev exakt samma scenario tidigare fast som en pappa. Nu är hen tillbaka igen poserande som en förfördelad mamma. Nappa inte på kroken säger jag bara...jag tänker inte lägga energin på att länka till hens tidigare tråd, det är inte det här trollet/instabila föräldern av obestämt kön värd.

Det gör mig trött att TS lockar folk att faktiskt engagera sig när det bara är bluff eller extremt oärligt.

• Rudbeckius
    Liberté skrev 2020-03-13 13:26:35 följande:
    Skönt att du skriver precis som TS, samma formuleringar och uppbyggnader av meningar samt undviker svara på frågor eller ta till dig information som ges med källor.

Samma person gissar jag på.
    Medan du svarar på frågor rakt och ärligt...
  • Rudbeckius
    LMBK skrev 2020-03-13 13:47:18 följande:

Jaha, var det inte roligt längre nu? :)

Rudbeckius, tack för ditt genuina intresse för mig. Jag hängde en del här på FL tidigare men tröttnade till slut på trolleriet och oärligheten och raderade min profil ;) Tror inte du skall baka in defaultåldern på 47 år som sätts som något särskilt viktigt.

Jag tror faktiskt inte att någon blir lurad av det här, det är samma mantra som upprepas gång efter annan, det är bara en annan vinkel genom könsbytet. Naturligt hade för ts varit att bli upprörd över att bli beskylld för att låtsas men inte då. Talande :D

Jag tror säkert att det var så att du raderade din egen profil, eller en av dem. Bra att inte någon annan stängde av dig. Du tröttnade på trolleriet och oärligheten. Jag ska inte bry mig om att du lagt in defaultåldern 47 år som ända information i din profil. Jag förstår att det bara är en tillfällig profil för att du ska kunna lufta dina rätt negativa åsikter. Din profil är inte så viktig, som du skriver.

Jag har nog inget genuint intresse av dig, du verkar klara av det själv. 

Synd att du inte vill tro på att parental alienation ens finns i verkligheten. Jag har råkat ut för det och många andra jag känner. Det är en sorglig upplevelse för alla oss som drabbas, särskilt våra barn som hanmanr i onödig lojalitetskonflikt där faktiskt ingne hjälp finns att få.

Vad jag kan se blir TS visst upprörd över det du skriver och har försökt bemöta dig seriöst. Men du vill inte gå in i sakdebatten, bara smutskasta.
  • Rudbeckius
    LMBK skrev 2020-03-13 16:23:02 följande:

Det är synd att du är en sådan bristfällig ambassadör för dom föräldrar och barn som faktiskt råkar ut för stora problem vid separationer, dom hade förtjänat bättre än att ha dig som ger badwill. Sakfrågan försvinner helt bakom din undvikande passiv-aggressiva offerkofteattityd som gör så många misstänksamma att det ligger en hund begraven här. 

Jag har bara berört sakfrågan i den tidigare tråden från 2018, det hade varit intressant att kunna diskutera den utan att du stör ut diskussionen. 

Jag är nog en alldeles vanligt bra förespråkare för respektfylld samverkan mellan skilda vuxna föräldrar. Det är verkligen mycket badwill och smutsigt som kan hända där. Du blandar bort korten och dömer dem som drabbas för svårigheterna - likt du gör i dina kommentarer och näthat om flyktingar, aborter m m. Det verkar peka på nån sorts elakhet mot svaga grupper i samhället, det är den reflektion jag får som läsare av dina inlägg och personangrepp.

Jag diskuterar gärna sakfrågor och förstår att du gärna vill säga att barn inte kan övertalas att mobba nån annan, särskilt inte en bra förälder. Du har inget stöd där alls i akademin.

Passiv aggressivitet är egentligen tvärtom som jag agerar. Det är när man kritiskt glider undan sakfrågan med vaga växlande skäl och gärna blir kränkt och spelar personligt angripen - krigströtta uppgivna rädda soldater eller frustrerade uttråkade hemmafruar är exemplen. Min och andras maktlöshet kan höra hemma där. Men jag lyckades ju bryta mitt umgängessabotage med aktiv, tydlig och sakfokuserad juristhjälp som till sist bröt alienators passiva vägran och svartsjuka hat att samverka som snälla föräldrar runt barnen.

Det vanligaste och enklaste invändningarna från de som inte erfarit umgängessabotage är att man ska inte bli ledsen, man ska glömma sina barn och invänta några år, man ska lita på barnens egna vilja för de vet klokt själva samt att det måste ligga en hund begraven annars reagerar inte en exmaka eller barn så här. Om det vore så väl.

Jag hoppas att du lärt dig något och jag hoppas att du aldrig behövt vara med eller kommer att vara med om föräldrafirentlighet och onödig avskildhet. Avsluta snyggt och värdigt dina förhållanden. Respekt och omsorg om barnen.
  • Rudbeckius
    LMBK skrev 2020-03-13 19:44:19 följande:

Jag tycker att det är mer sympatiskt att inte låtsas vara av ett annat kön, det är det jag vänder mig mot. Sedan är det självklart likvärdigt vilket kön en förälder har. Ämnet är absolut värt att diskuteras, det är oärligheten jag tycker är fel. Eftersom jag läste orginaltråden som nu är borttagen och fick uppleva ts när hen var rätt otrevlig och fick ett drev mot sig så är min syn på ts trådar tyvärr färgad. Så om någon som inte ljuger skulle kunna diskutera frågan sakligt så hade det varit kalasbra.

Bra tråd. Frågan är om du egentligen är könsneutral, det har inte verkat så. Och du har inte precis visat empati för barnets situation, det ger ett intryck av att du inte är förälder bakom ditt alias.

Du har ju inga konstruktiva argument eller råd, du bara pratar om att andra är oärliga, har fel i allt och är dåliga människor och inte kan något. Oklart vad. Du koncentrerar dig på att man aldrig får vara offer för det är offerkofta och nåt måste väl ett offer ha gjort fel och dumt för att bli utsatt för övergrepp. Våldtäktsoffer, mordoffer, misshandelsoffer och krigsoffer - de får inte klaga liksom? Det är bara rätt tröttsamt och upprepande grunt i analysen. Du har ännu inte läst på det minsta om parental alienation inom psykologin trots att du näthatat mycket nu.

Världens auktoriteter på den här sortens barnövergrepp (Karen Woodall, Nick Child, Craig Childress och Sveriges Lena Hellblom Sjögren) har lyckats belysa detta växande problem i samband med de tre hållna internationella konferenserna PASG till priset av stort personligt näthat mot dem - hatet verkar bestå av förnekare som inte kan tänka sig kvinnor som förövare (ROKS-kretsen) samt individuellt traumatiserade som sannolikt inte står ut med sin delaktighet i den här sortens beteende som bottnar i svartsjuka, avundsjuka, rädsla att bli övergiven osv
  • Rudbeckius
    LMBK skrev 2020-03-13 19:36:46 följande:

Har du nallat på fredagsdrinken tidigt? ;) Du verkar lite virrig som inte kan skilja på mig och någon som verkar skriva om andra ämnen. Det ger ett bättre intryck när man inte låtsas vara tvärsäker och har fel.

Nej, sakfrågor är du inte kapabel att diskutera på givande sätt, för dig handlar det om din offerkofta och en massa annan mansplainande rappakalja är jag rädd.

Jaa..du har ju säkert givande råd om sociala relationer att komma med, verkligen :D

Nja, fredagsdrinken är nog din ihop med virrigheten. Du har inte kommit med nåt nytt nu heller. Inga argument, ingen hänvisning, bara tyckande om andra. Som en tom tunna. Och du tycker inte att andra kan läsa.

www.dagensjuridik.se/debatt/domstolar-och-socialtjanst-ar-det-systemfel/
  • Rudbeckius
    LMBK skrev 2020-03-13 19:44:19 följande:

Jag tycker att det är mer sympatiskt att inte låtsas vara av ett annat kön, det är det jag vänder mig mot. Sedan är det självklart likvärdigt vilket kön en förälder har. Ämnet är absolut värt att diskuteras, det är oärligheten jag tycker är fel. Eftersom jag läste orginaltråden som nu är borttagen och fick uppleva ts när hen var rätt otrevlig och fick ett drev mot sig så är min syn på ts trådar tyvärr färgad. Så om någon som inte ljuger skulle kunna diskutera frågan sakligt så hade det varit kalasbra.

Men inget hindrar dig från att diskutera frågan sakligt. Varsågod. Starta en tråd och sätt frågeställningen. Vad vill du belysa, du som har sådan visdom. Det vill vi gärna se.

emmm.org.au/parental-alienation
Svar på tråden Min man vägrar samverka efter skilsmässan.