• AnnaSthlm

Min man vägrar samverka efter skilsmässan.

Förlåt, men det låter som att något inte stämmer i din bild av hur läget är och varför dina barn och din exman har valt bort att ha kontakt med dig.
    Du beskriver dig som det ultimata oskyldiga offret, men jag tvivlar på att det stämmer med verkligheten.
    Du skriver vädjande brev varje vecka, det är en form av trakasseri. Jag misstänker att exmannen känner sig trängd, skuldbelagd och så j*vla förbannad på din skenhelighet att han helt enkelt har fått nog.
    Som sagt, det är endast du som kan rannsaka dig själv och ändra ditt beteende. Något stämmer inte, och stämde förmodligen inte under ert äktenskap heller.

• AnnaSthlm
    Anonym (Bekymrad mamma) skrev 2020-03-09 15:54:23 följande:

Menar du att jag döjer att jag är kriminell eller något sådant? Men inte ens då tar barn så mycket avstånd från en älskad förälder.

Hela ditt resonemang bygger på att du är övertygad om att dina barn älskar dig och att din exman är den onda föräldern som hindrar er från att återförenas.

Det som faktiskt har hänt är att dina barn har blockat dig och inte vill ha kontakt med dig. De har tagit avstånd från dig och de är inte spädbarn.

Du skriver att barn inte tar avstånd från en älskad förälder. Nu har de tagit avstånd. De har blockat dig, allihopa. Kan det vara så att du är en älskad förälder endast i din egen bild av verkligheten?

Du skriver att du inte kan glömma bort dina barn. Vad gjorde du under dessa fyra år?

Anledningen till att dina barn har valt bort att ha kontakt med dig finns precis framför dig, men du vill gärna tro något annat.
  • AnnaSthlm

Jag är ledsen ts, jag får ett allt starkare intryck om att du inte berättar hela sanningen. Det låter helt osannolikt att du skulle vara helt maktlös.

Svar på tråden Min man vägrar samverka efter skilsmässan.