Anonym (Sean) skrev 2020-03-13 09:00:24 följande:
VAR skriver jag att FÖRÄLDRARNA är egoister? Kan dulänka till eller citera det inlägget?
Vad jag däremot skriver är att BARNEN kanske formats till att bli egoister. Och jag förklarar, när jag (som sagt) mot bättre vetande besvarar dig i inlägget du nu citerar att om föräldrarna alltid låtit barnen få som de vill så kommer barnen fortsätta att agera så även när de får halvsyskon.
Vet du, om du faktiskt ansträngde dig och försökte läsa vad jag skrivit skulle det bli enklare att besvara dig. Nu skall jag svara upp för något som du hittat på att jag skrivit och dina förvirrade tankar får du faktiskt ta hand om själv.
Som sagt, klarar du inte av att ta mina svar utan att gå i taket, scrolla förbi istället för du gör dig bara löjlig nu.
Nej, det ser jag nu att du faktiskt hade skrivit. Ber om ursäkt för det.
Det är ändå inte så att du anstränger dig för att ge en lösning. Du upprepar ditt mantra om att "pappan har ansvar för alla sina barn", att han ska fortsätta ha umgänge med alla barnen. Tappadstekspade beskriver en situation där de äldre barnen han har sen tidigare beter sig illa mot kvinnan och hennes barn. Din lösning på det är att pappan har ansvar för alla sina barn.
När jag läser en sån historia så ser jag för mig en kvinna som mår väldigt dåligt av att ha de här större barnen hos sig. Men som förmodligen biter ihop, för hon vet också att han har umgänge med sina barn och att de bor där varannan vecka, som det brukar handla om. Eller varje helg. Som gör allt hon kan, allt som hon har makt att göra för att skydda sig och sitt barn. Hur varje kvinna i en sån här situation gör är olika men de gör vad de kan. Ibland behöver de prata med andra kvinnor som är i samma situation, för att inte känna sig ensamma, för att prata med någon annan som förstår precis vad de pratar om.
Men nu var det ju så att Tappadstekspade frågade dig vad du tyckte att pappan till de här barnen ska göra. Det enda du har skrivit är om vad orsaken kan vara till att barnen beter sig så, och på dig låter det som att det är kört, han kan inte göra något. Men han ska fortsätta att ha umgänge med sina barn och att han har ansvar för alla sina barn. Inte mycket till lösning, enligt mig.
Under tiden går en kvinna i det där hushållet och mår mycket dåligt över hur barnen beter sig. Och ditt svar på det är: "pappan har ansvar för alla sina barn" och "du måste stå upp för ditt barn". Som om hon inte redan kämpar med just det.
Men du behöver inte oroa dig, jag personligen sätter inte min tillit till att du ska leverera en lösning. Jag tycker bara det är intressant att du vill banka dina lösningar i huvudet på folk som inte vill ha dom, samtidigt som du inte anstränger dig för att leverera en lösning till någon som faktiskt ber om det.