Styvmamma-upproret
Han besitter en förmåga som ni andra saknar, han kan se sina ungar med en utomståendes ögon och faktiskt förstå varför jag inte tycker om dem.
Han besitter en förmåga som ni andra saknar, han kan se sina ungar med en utomståendes ögon och faktiskt förstå varför jag inte tycker om dem.
Agree to disagree.
Den är okej, men för den sakens skull så behöver inte du och dina allierade utmåla er själva som några hjältar som räddar barn som ni tar för givet far illa.
Men jag förstår inte varför du förutsätter att jag inte uppfostrar mina barn, utan lämnar över det till maken. Det är ju rätt självklart att det inte blir likadant med en annan vuxen och barn med andra gener, annan släkt och förutsättningar.
Har du läst ts öht? Tråden handlar om just problem med den de lever med. Att de sen har problem med exet/barnen också är ganska vanligt och vem är du att tala om för dem att de inte får yttra sig om det. Det här är ett forum för relationsproblem. De får klaga på precis vem fan de vill..
Du läser fortfarande inte mina inlägg! Skulden ligger hos mannen men dina inlägg förvirrar mig lite. Ska nya kvinnan stå upp för sina barn helt plötsligt, du har ju tjafsat dig blodig om att hon ska lägga sig platt. Hur ska du ha det?
Klart en man ska konfronteras när han ställer högre krav på sin treåring som han fått med den nya kvinnan än vad han kräver av sin nästan vuxna fågelunge sen tidigare?
Klart att arga bonusmammor tar dessa typer av fajter och varför skulle de inte göra det?
Men alltså du förstår ju inte. Jag vet en pappa som tar ansvar, som förklarar för sina barn är att det nu kommit ett annat barn som han älskar lika mycket som dem och som också förtjänar uppmärksamhet. Ändå beter sig hans tolvåring och två tonåringar riktigt illa mot syskonet och bonusmamman. Vad ska pappan göra? Överge någon av kullarna? Förklara nu hur den pappan ska lösa situationen.
Det är fel i exets huvud som skaffade barn med en man hon inte kunde leva ett familjeliv med.
De här barnen är alltså uppfostrade av egoistiska typer?
Det märkte han inte förrän jag flyttat in och började ifrågasätta varför de inte klarade basic saker. Då började nog kronan trilla ner att de inte var fem år längre, och att han själv vid samma ålder varit mer självständig och klarat av betydligt mer saker.
Han hade bott ensam sen skilsmässan så det fanns liksom ingen som kritiserade uppfostran.
Våra gemensamma deltar vi båda i uppfostran och de är mer som sk normala tonåringar. Kan ta sig fram själva och fixa mat osv.
Jag fattar fortfarande inte varför du tror att bara maken uppfostrar de gemensamma. Vad tror du jag gör, pillar navelludd framför tvn?