Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

Styvmamma-upproret

Anonym (Karin) skrev 2020-03-10 17:04:53 följande:

Han är definitivt ett problem, ja. Även hans ex och hans barn. Som han inte hanterar. Menar du att jag inte får lov att beskriva att hans ex strulade med samarbetet? Menar du att jag ska beskriva att min sambo tog inte tag i problemet när hans ex strulade med samarbetet vilket i sin tur påverkade mig som var höggravid? 

På vilket sätt påverkade ett ex och barn som du totalt skiter i dig pga att du var höggravid?

Du låter mest som en bitter o h svartsjuk tant som letar fel på mannens första kärlek.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Karin) skrev 2020-03-10 18:25:38 följande:

Du låter mest som en bitter, vad ska vi tro, ett styvbarn en gång i tiden, eller är du en som skilt dig och nu hatar du allt vad "bonusmammor" heter? Ni brukar ha en tendens att dras till såna här trådar och kasta en massa skit. 

Förstod att du skulle ta åt dig och inte kunna svara.

Men jag hatar inte bonusmammor alls, är själv bonusmamma liksom många av mina vänner. Däremot har ingen av oss dessa problem. Så jag tror det är en försvinnande liten del som lider i sina nyfamiljer. Dessa har dock turen att vara vuxna och kunna välja att gå vidare i livet, något inte barnen eller barnens mammor har.
  • Anonym (Emma)
    Tappadstekspade skrev 2020-03-12 16:37:43 följande:

Men alltså du förstår ju inte. Jag vet en pappa som tar ansvar, som förklarar för sina barn är att det nu kommit ett annat barn som han älskar lika mycket som dem och som också förtjänar uppmärksamhet. Ändå beter sig hans tolvåring och två tonåringar riktigt illa mot syskonet och bonusmamman. Vad ska pappan göra? Överge någon av kullarna? Förklara nu hur den pappan ska lösa situationen.

Det bästa hade ju varit att dumpa kvinnan istället för att avla nya ungar när familjen inte fungerade.

Men varför skulle han överge något barn? Han kan väl ha sina kullar varannan vecka?

Sen såklart sterilisera sig så han inte gör om samma misstag ännu fler gånger.
  • Anonym (Emma)
    Tappadstekspade skrev 2020-03-12 20:41:04 följande:

Glömde: Du kan fetglömma att äldre pissungar ska få ta ifrån sitt yngre syskon sin pappa varannan vecka. Det är inte det nya barnets fel att det är fel i huvudet på de äldre barnen.

Fel i huvudet på de vuxna som valt att avla en ny unge i misären.
Svar på tråden Styvmamma-upproret