Inlägg från: Anonym (Vider) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vider)

Styvmamma-upproret

Ess skrev 2020-03-10 08:04:59 följande:

De har ju aldrig bott ihop direkt, stor åldersskillnad och träffas inte så ofta, så de har samma relation som med andra släktingar man träffar ibland. När de var mindre så var de roliga vuxna gäster man kunde leka med.

När våra tre pratar om sina syskon så syftar de på de som är riktiga syskon, alltså våra gemensamma. 

Jag antar att särkullarna gör likadant.

Vi gör likadant, frågar någon efter syskon till ett av de gemensamma så brukar vi bara nämna de gemensamma tre. Någon gång vid läkarbesök har det varit relevant att nämna särkullarna också, men oftast inte.

Ryser av dina inlägg. Och din totala avsaknad av förståelse för hur det påverkar människor att känna att de inte är välkomna i sitt eget hem är vidrigt. Du och din man verkar som gjorda för varandra. Ni verkar dock vara totalt usla med barn.
  • Anonym (Vider)
    Ess skrev 2020-03-10 08:04:59 följande:

De har ju aldrig bott ihop direkt, stor åldersskillnad och träffas inte så ofta, så de har samma relation som med andra släktingar man träffar ibland. När de var mindre så var de roliga vuxna gäster man kunde leka med.

När våra tre pratar om sina syskon så syftar de på de som är riktiga syskon, alltså våra gemensamma. 

Jag antar att särkullarna gör likadant.

Vi gör likadant, frågar någon efter syskon till ett av de gemensamma så brukar vi bara nämna de gemensamma tre. Någon gång vid läkarbesök har det varit relevant att nämna särkullarna också, men oftast inte.

Ryser av dina inlägg. Och din totala avsaknad av förståelse för hur det påverkar människor att känna att de inte är välkomna i sitt eget hem är vidrigt. Du och din man verkar som gjorda för varandra. Ni verkar dock vara totalt usla med barn.
    Ess skrev 2020-03-10 08:28:50 följande:

Trams. Vadå växt upp?

De var stora och själv ansvariga för hur de blir bemötta av utomstående. De blev artigt bemötta av mig, och blir fortfarande. Men jag tycker inte om dem och umgås inte med dem i onödan. Vilket är min fulla rätt, att välja bort dem.

Innan du skiljer dig så tänk steget längre, att dina ungar faktiskt inte är önskvärda av en ny partner. Att en ny partner inte är en förälder av något slag åt dem, utan ditt ex och du själv själva får sköta dem och betala för dem osv.

Att du kallar en ny partner för igel är rätt talade för hur du ser på ditt ex nya tjej.

Vad ska du orosanmäla?

Att en ny partner lämnar ansvaret där det hör hemma, hos föräldern. Att en ny partner inte gillar dina ungar, men accepterar att de kommer på utsatt umgänge.

Vad ska soc göra åt det?

Inte ett skit kan jag garantera dig. För det är vad man visar utåt som räknas dvs artig och korrekt räcker på långa vägar. Ska du anmäla alla som innerst inne tycker illa om särkullarna så kommer du ha mycket att göra.

Det finns de som genuint gillar särkullarna, men de är inte så många. De flesta har en artig yta, men tycker det är skönt att va av med dem när de är hos den andra föräldern.

Jag har hört en i verkligheten som gillar särkullen och den har levt med särkullen sen den var liten, de övriga ser dem som ett nödvändigt ont. 

Personlighetsstörd? Ngt allvarligt fel måste det vara. Så jävla sjukt.
  • Anonym (Vider)
    Ess skrev 2020-03-10 08:33:16 följande:

Det var inte deras hem, de kom på umgänge, dvs som gäster.

Deras PAPPA bodde för helvete där. Så du menar att du skaffade tre ungar med en man som kallar sina egna barn för GÄSTER? Ni verkar totalt empatistörda båda två.
  • Anonym (Vider)
    Ess skrev 2020-03-10 08:47:41 följande:

Fy fan, föräldrar som du borde anmälas till soc, så att ni får stöd i ert föräldraskap. Så att ni lär er uppfostra era ungar till självständiga människor och inte handikappar dem genom er curling. Sedan att ni förväntar er att en ny partner ska gå in och fortsätta dalta era nästan vuxna curlingoffer är bara absurt.

Inte konstigt att människor i tjugoårsåldern är som småbarn fortfarande. Ni borde bli anmälda av skolan så att ni kan genomgå en föräldrautbildning, så era barn växer upp mentalt också.

Jag är trött på föräldrar som du och andra i tråden som inte klarar av att uppfostra era ungar. 

Ojojoj Ess. Börjar insikten sakta trilla in? Har svårt att tro det dock efter att ha läst dina inlägg sedan år tillbaka.

Jag har inga barn. Dock träffar jag barn/ungdomar/unga vuxna i mitt arbete som tvingats växa upp med vetskapen om att de är oönskade. Att de som du säger ses som gäster hemma hos sina egna föräldrar. Hos de som sett till att de kommit till denna världen. Jag ser dagligen hur detta påverkar människor långt upp i vuxen ålder. Att du sen sitter och fortsätter försvara din rätt att passivt behandla din mans barn som pestsmittade råttor är inte ditt problem längre. Utan din mans barns. Din man är den absolut största förövaren här, såklart. Men du är medförövare och ni tillsammans kan pga er dumhet/okunskap/elakhet ha skapat så fruktansvärt mkt psykisk ohälsa hos dessa individer. Men det är förmodligen någonting du aldrig kommer erkänna/förstå.

INLED inte en relation med någon vars barns du inte kan involvera i ditt liv. Och inled INTE en relation med någon som uppenbarligen inte bryr sig nämnvärt om sina redan befintliga barn.
Svar på tråden Styvmamma-upproret