Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Styvmamma-upproret

Vad har dessa fäder för ursäkter för att särbehandla sina barn? Vad säger de när ni konfronterar dom?

• Miss Skywalker
    Anonym (J.M) skrev 2020-03-08 19:33:53 följande:
    Vilket manipulativt, narcissistiskt dravel.

Läs ts och mitt inlägg och alla hat-inlägg från omogna kvinnor som inte borde ha några ?bonus?-barn.

Det finns gott om människor som älskar sina familjehemsbarn och adoptivbarn. När du bestämmer dig för att flytta ihop med din snubbe som har barn gör du valet att tränga dig in i deras familj och ha en föräldralik funktion i familjen.

Att det sen finns skitföräldrar som inte älskar barnen och sätter sina egna behov främst ändrar inte det.

Ge fan i att ta på dig att bilda en ny kärnfamilj om du inte älskar partnerns barn och är beredd att vara en vuxen istället för att bete dig som deras rivaliserande syskon.
    Varför måste man älska någon annans barn menar du?
  • Miss Skywalker
    Anonym (Victoria) skrev 2020-03-09 15:41:01 följande:
    Men är inte allt det där redan allmän kunskap? Vem som helst kan väl förstå att det är jobbigare och stressigare att pussla ihop en bonusfamilj än en kärnfamilj? Att det är lättare att komma i kläm om man är "den nya" som inte vågar ta plats? Att det finns risker med att skaffa barn med någon som redan har barn sen innan?

Vad hade du själv för bild av bonusfamiljer innan du blev en del av en? Liksom, vad trodde du skulle hända?
    På vilket sätt ska man kunna vet hur det blir innan man gjort det? Det finns bonusfamiljer som funkar relativt smärtfritt. Att komma och påstå att man vet vad man gav sig in på är skitsnack särskilt för de som inte har barn innan..
    Du har ingen jävla aning om vad du ger dig in på för då hade man aldrig gjort det! 
  • Miss Skywalker
    Anonym (förstår) skrev 2020-03-09 16:54:40 följande:

Konstigt att detta med att man borde vetat vad man gav sig in på bara gäller styvföräldrar. Det är inte särskilt många som skriver till föräldrar som beklagar sig över att de har olika slags problem med sina barn att de borde ha vetat vad de gav sig in på när de skaffade barn.

Precis. Alla biofamiljer som går åt helvete är det ingen som pekar med pinnar mot..
  • Miss Skywalker
    Anonym (förstår) skrev 2020-03-09 18:27:26 följande:
    Ja, tänk på alla föräldrar som skriver saker i stil med att de ibland skulle vilja sälja sin unge på blocket. De möts aldrig av lika hätska kommentarer som bonusmammor som skriver att de är trötta på sina bonusbarn.
    Och det är det som är så jävla tröttsamt med tjafset från flmobben att bonusmorsor aldrig får beklaga sina relationsproblem. Inte ens i ett forum för relationsproblem.. 
  • Miss Skywalker
    Anonym (J.M) skrev 2020-03-10 07:47:29 följande:
    Ingen kallar dig häxa om du inte beter dig som en. Jag känner flera män framförallt som är bonuspappor och dom ÄR verkligen extrapappor till barnen, dom förtjänar att kallas för ?bonus?. Dom älskar barnen som sina egna och engagerar sig för dom.

Konstigt nog verkar män mycket trevligare att ha som extraföräldrar än många kvinnor.

Du och många andra som skriver i tråden är ingenting - mammor, ni har ingen föräldraroll med den inställningen.

Ingen Förälder man vill ha iaf, fy f.
    Det är absolut inget konstigt. Hur kan man missa det? För precis som det ställs högre krav på en mamma än på pappan så ställs det högre krav på en bonusmamma än en bonuspappa. Biopappor är betydligt duktigare på att skyffla över slitet på kvinnan, bio eller bonus kvittar..
    Och varför skulle någon vilja vara förälder till dina odrägliga ungar? Har de inte redan föräldrar? Varför behöver just dina flera än två?
  • Miss Skywalker
    Anonym (J.M) skrev 2020-03-10 11:51:33 följande:
    Konstig fråga när jag skrivit flera gånger att jag bor med mina barns pappa. Ingen av oss har barn sen tidigare. Så, konstigt att du frågar mig det som har båda sina i samma familj.

Men om vi hade skiljt oss hade ingen av oss flyttat ihop med någon som dig som kallar barn ?odrägliga ungar? och som prompt ska in i huset utan att anpassa dig efter att det bor barn där och att du inte äger din partner. Din partner är också i första hand förälder. Till sina barn, inte till dig.

Du generaliserar jättemycket och rider på gamla ?meriter?. Du kan inte gömma ditt eget skitbeteende bakom en kvasifeministisk sköld. Jag känner fler bra bonuspappor än bonusmammor.

Det är förresten ts mfl i tråden som hatar de så kallade biomammorna, alltså mammorna. Så håll ordning på er egen kvinnosyn.
    Jag citerade ditt inlägg när jag svarade. Läs vad du själv skriver! Du skrev att det är ingen förälder man vill ha till sitt barn och då svarade jag givetvis lika hypotetiskt varför någon skulle vilja vara förälder åt dina (eller någon annans) barn? 
    Jag generaliserar? Säger någon som tjatar om att hon känner fler bra bonuspappor än bonusmammor. Som att dina personliga uppfattningar skulle ha någon relevans..
    Kvinnosyn? Säger någon som kastar så mycket skit på andra kvinnor i den här tråden..
  • Miss Skywalker
    smulpaj01 skrev 2020-03-10 08:55:44 följande:
    Bra gjort, önskar att flera av männen till styvmorsorna i denna tråd hade lite mer kurage och slängde ut tanterna från sin och barnens familj.
    Här blir det tydligt vad hatet mot styvmammor handlar om. Här skriver en styvpappa om samma problem som ts, särbehandling och curlande av barn och plötsligt blir det hyllning istället för hån..
  • Miss Skywalker
    Anonym (Sean) skrev 2020-03-12 04:31:46 följande:
    Tja, du gjorde det ju tydligen som svarade...

Intressant att ni är flera som uppenbarligen tycker att det är ok att avsky barn och anse att barnen skall flytta på sig istället för att själva ta ansvar och också kräva detta av sin vuxna partner, eftersom det jag skriver är så provocerande för er.

F.ö. så kallade jag inte TS för styvhäxa, utan påtalade att om hon inte vill bli kallad det så kanske hon inte skulle liera sig med dem som har det beteende som faktiskt lever upp till det ordet.
    Jo det gjorde du. Det enda du gjort är att nedlåtande kasta skit så vem är provocerad? Du och dina lierade bevisar precis det tråden handlar om..

Inte konstigt att barnen blir odrägliga med föräldrar som kräver att omgivning ska älska dom och buga när de kommer..
  • Miss Skywalker
    Anonym (Sean) skrev 2020-03-12 11:31:54 följande:
    Föräldern skall och kan inte kräva att omgivningen skall älska hens barn, inte heller att hens nya partner skall älska barnen. Att acceptera att partnerns barn finns och inte sabotera barnets och partnerns möjlighet att ha kontakt borde däremot alla som går in i en relation med någon som har barn sedan tidigare däremot göra.

Och när partnern, istället för att lägga skuld på den de lever i ett förhållande med säger att det är barnens eller exets fel att den relation de lever i inte fungerar så beter de sig inte moget. Ansvaret skall läggas på föräldern/partnern, men det verkar många i den här tråden ha svårt att förstå och blir istället kränkta över att de får höra att de faktiskt kan påverka sin situation endast om de tar det med den de lever med.
    Har du läst ts öht? Tråden handlar om just problem med den de lever med. Att de sen har problem med exet/barnen också är ganska vanligt och vem är du att tala om för dem att de inte får yttra sig om det. Det här är ett forum för relationsproblem. De får klaga på precis vem fan de vill..
Svar på tråden Styvmamma-upproret