• Anonym (Z)

Bonuspappan Svår....

Det är såklart viktigt att ha en dialog men när man går in i ett förhållande där det finns barn så hoppas jag att man förstår att förälder är man på heltid alltid. Saker förändras i livet ständigt. Man har såklart rätt till sina känslor men man måste också tänka på andra.

Det handlar om en kväll tidigare, det är oresonligt att bli sur över det. Även om det hade handlat om längre tid. Förstår din sambo att han sätter dig i ett känsligt läge där du får må dåligt över att välja mellan honom och din son, dessutom över en kväll. Tar han hänsyn till dina känslor? Tar han hänsyn till din sons?

Det kan komma en dag då dina söner vill eller behöver bo hos er ännu mer. Hur kommer han reagera då och ska inte du kunna känna att han är med dig i livets upp och ner och förändringar?

Jag hoppas det löser sig bra för alla men speciellt för din son då han ändå är fokus i detta.

• Anonym (Z)
    Linfor skrev 2020-03-06 19:57:35 följande:

Tack för ditt svar! Jag vet faktiskt inte om han riktigt förstår vad som händer inom mig, jag blir ju väldigt sårad. Jag skriver om detta för att höra vad andra tänker då jag ibland tvekar på min egna känsla ang detta, då jag tänker att ifall han verkligen brydde sig om mig så skulle han förstå... han kanske inte har den förmågan, eller så förmedlar jag fel... Försöker förklara för honom men då slutar det med att han vänder det till att det vore jag som inte förstår honom. Samtidigt har han nu sagt att jag får bestämma huruvida jag ska göra bara jag säger till så fort jag bestämt mig. Jag har bestämt mig för att låta min son komma en dag tidigare. Det får bära eller brista. Måste sätta min son först denna gången... tror att jag kommer ångra mig bittert annars när jag blir äldre och mina barn flyttat ut. Min man måste ju försöka förstå, då kanske nån dag det är hans dotter Som kanske får samma behov, och då skulle jag aldrig säga nej till henne.

Jag tycker du gjort rätt val, du har ju också pratat med honom innan så du har ju visat respekt genom att diskutera med honom. Som sagt just nu handlar det om en kväll.

Tycker du kan säga till honom att du skulle acceptera det samma gällande hans barn, om du inte redan gjort det. Du ska inte tveka på dig själv, om du följer ditt förnuft och vad du tycker är rätt så kommer det bli bra. Det är ju rätt osannolikt att du skulle ångra detta i framtiden. Att du ställer upp för ditt barn är liksom inte fel. Hoppas det blir bra för er alla, och att din man kommer till insikt.
Svar på tråden Bonuspappan Svår....