• Linfor

Bonuspappan Svår....

Har levt med min man i snart 6 år. Jag har två söner på 14 och 15år. Han en dotter på 11år. Mitt problem är att min äldsta son inte vill vara hos sin pappa så mycket utan vill helst vara hos oss. Han har eget rum och vänner nära här hemma. Hos hans pappa delar han rum med sin bror och har längre till skola osv. Jag förstår honom och för mig skulle han kunna bo här mer. Men för min man är detta ett stort problem då han säger att han värdesätter vår egentid tillsammans och han vill inte ha barn här när det är våran ?barnfria vecka? Har förklarat för honom att jag tycker att man måste försöka möta sina barn utefter deras behov. Ingen av våra två andra har detta behov. Så nu gäller det bara den äldsta än så länge.. Har nu föreslagit att min äldsta son ska få komma en dag tidigare. Detta skapar dålig stämning mellan mig och min man då han inte alls kan förstå varför. Inte för att detta ska höra till saken, men min son är en snäll och väluppfostrad kille som inte gör mycket väsen utan är nöjd med att bara få vara i sitt rum.. men ändå tycker min man att det stör. Min fråga är.. är detta normalt? Vet inte hur jag ska göra. Min son är ju mitt allt. Och jag älskar min man. Men känner att detta är jätte konstigt... Hur skulle ni göra? Är det fler som känner som min man?

• Svar på tråden Bonuspappan Svår....
  • Linfor

Tack snälla för att ni tar er tid! Jag behöver verkligen få höra av andra att jag inte är ute och cyklar vad gäller detta. Ibland så ifrågasätter man sig själv trots att man tänker helt rätt kanske. ????

• Linfor

Tack för ditt svar! Har inte tagit nåt beslut om detta själv med mitt son. Givetvis har jag pratat med min man om detta först. (Han själv var med om att tycka till om detta från början) men nu har han ändrat sig.Det ett svårt ämne tycker jag. Men som du skriver ska alla vara nöjda. Dessvärre känns det Inge bra i mitt hjärta då det handlar om att mitt son ska komma en kväll tidigare efter sin träning som slutar Kl 20.15(han har närmre till oss därav att det skulle underlätta för honom)Min son är väldigt medveten om att han inte får bestämma detta. Men alla är olika såklart, och tänker olika.

• Linfor

Ja han vet om det. Han vill såklart ha sina barn jämt men ser oxå att det vore bra för vår son att komma efter sin träning på kvällen då det är närmre till oss. Det handlar bara om en kväll innan han egentligen ska komma. Så torsdag kväll istället för fredag efter skolan

Men han har lämnat beslutet till mig och min man såklart. Önskar bara att min man kunde förstå att detta inte kommer att påverka honom särskilt mycket....

• Linfor

Vi gör massor av mysiga saker plus att vi har aktiviteter tillsammans. så det är inte där skon klämmer..

• Linfor

Tack för ditt svar! Jag vet faktiskt inte om han riktigt förstår vad som händer inom mig, jag blir ju väldigt sårad. Jag skriver om detta för att höra vad andra tänker då jag ibland tvekar på min egna känsla ang detta, då jag tänker att ifall han verkligen brydde sig om mig så skulle han förstå... han kanske inte har den förmågan, eller så förmedlar jag fel... Försöker förklara för honom men då slutar det med att han vänder det till att det vore jag som inte förstår honom. Samtidigt har han nu sagt att jag får bestämma huruvida jag ska göra bara jag säger till så fort jag bestämt mig. Jag har bestämt mig för att låta min son komma en dag tidigare. Det får bära eller brista. Måste sätta min son först denna gången... tror att jag kommer ångra mig bittert annars när jag blir äldre och mina barn flyttat ut. Min man måste ju försöka förstå, då kanske nån dag det är hans dotter Som kanske får samma behov, och då skulle jag aldrig säga nej till henne.

• Linfor

Tack för ditt svar. Så är det! Men önskan är att slippa välja... men jag ska stå på mig och så får jag se vad tiden har att utvisa.. kram till er alla som svarat

• Linfor

Tack alla som tagit sig tid att svara! Det ger mig många reflektioner och funderingar och känner mig stärkt i mitt beslut.

• Linfor

Tack alla som tagit sig tid att svara! Det ger mig många reflektioner och funderingar och känner mig stärkt i mitt beslut.

Svar på tråden Bonuspappan Svår....