Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!
Men du får självfallet tycka vad du vill.
Om du har lyckats blunda för de eskalerande samhällsproblemen så blir jag häpen.
Jag tror att du slirar lite på sanningen här eller att du har fallit platt för PK-maffians enträgna försök att dölja och förneka samhällsproblemen.
Kom inte och påstå du inte hört och märkt av problemen i välfärdssystemet? Eller problemen med den extremt höga arbetslösheten, det extremt stora bidragsberoendet, bland utrikes födda och bland invandrare i följande generationer?
Jag förstår inte hur du tänker om du menar att vi ska vara nöjda och glada åt våra samhällsproblem så länge det finns länder som har det lika eller ännu värre?
Jag har aldrig hört SD eller JÅ påstå att alla problem beror på invandrarna utan snarare på den misslyckade integrationspolitiken. Jag skrev tydligt i mitt tidigare inlägg så har jag inte något emot människorna invandrarna men jag tycker att det är Sveriges förda politik som är ansvarig för samhällsproblemen.
https://www.ekonomifakta.se/fakta/arbetsmarknad/arbetsloshet/arbetsloshet---internationell-jamforelse/
Jag är visserligen lite förvånad att vi ligger högre än Tyskland, Storbritannien och andra. Ändå har Frankrike, Spanien och Italien högre. Och man får också tänka på att Sverige har ganska lite befolkning. Tyskland t.ex. har 10 gånger så mycket folk. Om vi får in en halv miljon flyktingar som inte genast kan börja jobba, så märks det förstås i statistiken. Men vanliga svenskar brukar inte ha svårt att få jobb! Jag har själv jobbat några år i Tyskland och det var svårare och tuffare där att försöka få jobb. Det är visserligen många år sedan...
Bidragsberoende är svårare att jämföra med andra länder, eftersom de har så olika system. Jag har hittat siffror på Tyskland av 6,3 miljoner som lever på socialbidrag/arbetslöshetsersättning där. Och om befolkningen är 100 miljoner så är det ju procent. Då har vi dock inte fått med sjukpensionärer och liknande. På Sverige hittar jag siffran 13,3 %. Visst, det är dubbelt så mycket, men som sagt, allt var inte med i den tyska siffran och även där höjer ju ganska många flyktingar ordentligt som man tar in samtidigt. Dessutom står det också att siffran är mycket högre på landsbyggden än i stan. Så där handlar det ju också om folk som absolut vill bo kvar i t.ex. Norrland.