Inlägg från: Tacolover1 |Visa alla inlägg
  • Tacolover1

Arbetsförmedligen?

Hej slutade på mitt förra jobb ca 3 månader sen och stämplat sen dess. Är noga med min aktivitetsrapportering och söker alltid ca 10-15 jobb i månaden minst. Flyttat till en mindre ort och utbudet är inte super stort. När jag lämna in min rapport denna månad om vilka aktiviteter jag gjort fick jag mejl som löd såhär.

"Tack för din aktivitetsrapport! Vi kommer att granska om ditt arbetssökande följer regelverket samt din planering. Om du inte aktivt söker lämpliga arbeten kan det påverka din rätt till ersättning och då kommer vi att kontakta dig."

Är detta mer allmänt som dom skickar ut eller är de inte nöjda med mitt arbetssökande? När jag pratat med min handläggare har hon sagt att allt ser bra ut och alla andra planeringar jag skickat har varit godkända. Blir lite nojjig svårt att veta hur många jobb som anses minimum att söka. Nån som blivit granskad o vet hur detta funkar? ????????

• Svar på tråden Arbetsförmedligen?
  • Tacolover1

Oj så du ska söka 80 jobb i månaden? Jag söker alla jobb som jag passar för. Vill jue inte direkt leva på a kassa. Känns bara konstigt att min handläggare sa att allt ser bra ut för o sen få ett sådant mejl.

• Tacolover1

De är min 3dje månad! Ja tycker också de låter som automatiskt mejl, kanske nojjar för mycket , får väll se va dem hittar på :)

Svar på tråden Arbetsförmedligen?