Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Hjärtesorg

Har gått igenom flera fruktansvärt uppslitande separationer och kan bara säga att du kommer komma över det. Det tar tid men man kan jobba med det och inte låta sig slitas i stycken av sorg.

Jag har lärt mig den hårda vägen att försöka separera saker. Dvs känsloyttringar har sin tid och plats. Grubblerier en annan. Jag går ut och går långa promenader på kvällarna och låter känsloyttringarna komma då. Känner jag dem komma under dagen så säger jag mig "det tar vi ikväll på promenaden" och sparar det tills dess. Samma sak med grubblerier kör det på en tid och plats men ingen annanstans. Se till att ha frizoner där du inte grubblar. T.ex. i sängen. Det är jättesvårt att hantera i början men efter ett tag funkar det. Hjärnan är en rätt märklig apparat. Det viktigaste är att ta hand om sig själv. Upp från soffan trots att det känns som bly i benen. Tvinga dig att göra sånt du brukar tycka om mm.

Avslutningsvis en sak som fungerat för mig. Ta kommandot. Ibland hamnar man i situationer där ens ex fortsätter att styra t.ex. genom fortsatt kontakt. Meddelanden på FB med frågor hur man mår osv. I de lägen brukar jag direkt ta kommandot och styra samtalet. Tex mår du inte bra av att exet hör av sig säg ifrån. Fokusera på dig själv och ska du ge igen. Gör det genom att bli en bättre människa. En som exet kan säga ... varför dumpade jag honom egentligen :) 

Svar på tråden Hjärtesorg