Anonym (Tyvärr) skrev 2020-03-04 21:01:32 följande:
Du har ingen vårdnad om din son vilket gör att socialtjänsten inte kan informera dig. Om sonen är i jourhem har något allvarligt inträffat dvs LVU råder.
Du är utomlands tre månader i taget vilket också gör att du inte är en särskilt närvarande pappa ens i vanliga fall. Jag förstår att du upplever dig motarbetad av jourhemmet och mamman MEN vad innebär det att sonen inte får eller vill prata i telefon när du råkar ha tid över. Är du så mkt borta blir du en sidofigur och de flesta barn är inte så förtjusta i att prata i telefon utan är mera hÄr och nu. Vems ansvar tycker du det är när du bor på andra sidan jorden 1/4 av året eller mera?
Du får kontakta socialtjänsten och ha tålamod det är förmodligen en pågående utredning då pojken är omhändertagen och den vill dem inte att du ska störa.
Omhändertagen för vad?
När jag "råkar ha tid över" ? Ursäkta?? "Sidofigur" ?
Vi kan spela datorspel tillsammans i timmar när det vill sig väl, dvs. när mamman är på bra humör och när han inte är hos kontaktfamiljen som stoppar honom från att vara i kontakt med mej.
Jag har ju min nya familj långt bort i ett annat land och jag vill ha en så bra kontakt min son som möjligt!
Vad blir bättre av att alienera en pappa från sin son? Om våld finns med i bilden så vore saken annorlunda.
Att isolera ett barn från dess biologiska föräldrar är faktiskt en form av psykiskt våld.
Min son trivs inte hos kontaktfamiljen och jag vill ta ansvar för min son men jag blir motarbetad av min sons mamma medan socialtjänsten hejar på.
Det vore bättre att han är med mej och personer som älskar han på riktigt än i klorna på byrokrater som ser honom som faktureringsunderlag.