Inlägg från: Anonym (adress?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (adress?)

Socialtjänsten har placerat min 8 åriga son i ett jourhem

Men har du ingen fast adress i Sverige? Tycker att du fokuserar på konstiga saker faktiskt. När din son är med dig bor du i en helt ok lägenhet, var bor du annars? Känns inte som att din tillvaro är särskilt trygg faktiskt.

• Anonym (adress?)
    Anonym (Pappa) skrev 2020-03-19 17:31:53 följande:
    Överlämning ska ske via skolan, men han har inte varit i skolan på över en vecka nu. Jag pratade med honom strax innan på telefon, han var inställd på att jag skulle komma och hämta honom idag hemma hos dem idag. 
    Han har rätt att vara hos mej från igår eftermiddag fram till måndag morgon.
     Han vet var vi bor nu och är inte orolig alls för att bo här. Mamman vet också var vi bor. Han ville följa med mej, mamman lyssnade inte på honom.
    Fast varför pratar du med honom om att du ska komma när du fått nej till att komma? Det här måste lösas mellan de vuxna och helt utan att blanda in din stackars son. Förstår du inte det? Fatta så traumatiskt för honom att stå där mellan er. Han ska INTE behöva utsättas för det här. Spelar ingen roll vem av er som har fel, lös det för guds skull utan pojken. Du har blivit ombedd att inte komma till skolan och att inte komma till hennes hus, och ändå gör du det. Det är riktigt dåligt föräldraskap faktiskt.
  • Anonym (adress?)
    Anonym (Pappa) skrev 2020-03-19 18:44:56 följande:
    Det verkar som att ni tycker att det är hemskt med en pappa som vill träffa sin son, till och med när barnet har umgängesrätt med pappan.

Överlämning ska ske via skolan, inte via mammans bostad. Men vad ska jag göra när mamman inte tar honom till skolan.

Ja, det är mycket synd om min son som får utstå känslomässig misshandel av sin mamma, utan att någon vuxen i omgivningen stoppar henne.
    Socialtjänsten blockerar konsekvent alla mina försök att skydda min son.
    Vad du ska göra? Återigen, ni ska lösa detta utan pojkens inblandning. Du ska omedelbart sluta att utsätta pojken för detta.
  • Anonym (adress?)
    Anonym (Pappa) skrev 2020-03-19 19:13:04 följande:
    Han saknar mej, han mår bra av att vara med mej, han har rätt att vara med mej varannan vecka från onsdag eftermiddag till måndag morgon, han vill vara med mej.

Mamman är sjuk, hon är känslomässigt våldsam mot vår son och mej, det är omöjligt att försöka resonera med henne.

Så vad vill du att jag ska sluta utsätta honom för?
     Sluta försöka hämta honuom?
     Sluta prata med honom?
    Ok, vi försöker igen. Du ska sluta att åka dit när mamman sagt nej för det kommer att leda till stress för din son. Du ska också sluta att säga till din son att du ska komma när mamman sagt nej för det leder också till stress för din son.
  • Anonym (adress?)
    Anonym (Pappa) skrev 2020-03-19 19:56:52 följande:
    Att bo med en förälder som med största sannolikhet har någon allvarligare form av kluster b störning och samtidigt bli isolerad från den andra föräldern som bryr sig om en på riktigt, är extremt stressfullt.

Tror du på fullaste allvar att det skulle leda till någonting positivt för min son om jag överger honom och slutar försöka hämta honom när han har rätt att vara med mej?

INGEN har sagt att du ska överge honom. Du ska lösa problemet när han INTE är där. Är det verkligen så svårt att förstå?
  • Anonym (adress?)
    Anonym (Pappa) skrev 2020-03-19 20:19:20 följande:
    Jo, jag knackade lite försiktigt på dörren med ett finger, mamman säger att jag bankade på dörren.
    Min son ska gå i skolan, inte sitta isolerad i lägenheten hemma hos sin mamma.
    Han pratar bäbisspråk när han är hos sin mamma och lyder allt hon säger som en robot.  Han har umgängesrätt med mej som mamman ständigt saboterar.
    Idag var han rädd för att kommunen skulle komma och hämta honom om han kom hem till mej, för det hade mamma sagt till honom.

Det är djupt oroande hur samhället och folk i allmänhet backar upp känslomässigt våldsamma mammor och jag tror att det är bra att personer i liknande situation som mej kan ta del av min historia.
    Du ska inte åka dit, även om du så blåser på dörren.
  • Anonym (adress?)
    Anonym (Pappa) skrev 2020-03-19 20:24:54 följande:
    Hur ska jag lösa problemet tycker du? 
    Skaffa fast bostad i Sverige. Gå via rätten. Vad som helst, förutom att utsätta pojken för fler konfrontationer er föräldrar emellan.
Svar på tråden Socialtjänsten har placerat min 8 åriga son i ett jourhem