Inlägg från: Anonym (Lite salt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lite salt)

Socialtjänsten har placerat min 8 åriga son i ett jourhem

Om ni nu har en så aggressiv konflikt att ni inte klarar delad vårdnad (jag tolkar att det är det du menar med "högkonflikt"), och tingsrätten alltså måste välja mellan er har du ju gjort det omöjligt för dem att välja dig eftersom du är bortrest flera månader i taget. Du nämner att du skaffat en ny familj på andra sidan jorden lite i förbifarten, trots att det du gjort är att välja bort din son och svika honom genom att lämna honom hos en mamma som missköter honom.

Och nu lägger du skulden på soc. och kontaktfamilj för att er kontakt är dålig. Snacka om att inte ta sitt ansvar.

• Anonym (Lite salt)

Invändningen att du inte har en fast plats i Sverige, utan bor på tillfälliga boenden känns ganska allvarlig. Om pojken haft en trygg hamn hos mamman hade det kanske funkat att du gör som du gör, åka bort i ett par månader, komma tillbaka, bo på tillfällig adress, olika varje gång och förvänta sig att din pojke ska kunna/vilja vara med dig när DU kan och vill, och kräva att umgänget ska skötas fläckfritt då, för att sedan sticka utomlands igen.

Men eftersom han verkar ha det otryggt hos mamman funkar det inte att du gör som du gör. Soc. försöker skaffa en fast punkt i livet för pojken, och eftersom varken du eller mamman vill vara den trygga hamnen har de valt kontaktfamiljen.

Du kan inte komma inflygande, kräva att DINA rättigheter ska bli uppfyllda och sedan sticka igen. Nu handlar det om pojkens bästa.

Vill du vara pojkens klippa i tillvaron hade nog alla blivit glada, sonen OCH soc. Men då måste du ju såklart bo i Sverige.

• Anonym (Lite salt)
    Anonym (Pappa) skrev 2020-03-09 19:36:34 följande:

Speciellt med tanke på att mamman i jour/kontaktfamiljen vet om vad barmets mamma gjort/gör mot sitt eget barn och barnets pappa.

Lukrativ barnmisshandel / vuxenmobbing, finansierad av skattebetalarna, är vad det är frågan om, inget annat.

Du verkar väldigt fokuserad på vad andra gör FEL och hur det drabbar DIG, och mindre intresserad av hur du kan hjälpa ditt barn. Självklart är det lättare att gnälla än att ta tag i saker, men saken är den att situationen ser ut som den gör, och du kan välja hur du agerar för att göra det bästa för din son.
  • Anonym (Lite salt)
    Anonym (Pappa) skrev 2020-03-19 11:00:43 följande:

I samband med skiljsmässan flyttade jag till mina föräldrars hus där jag växte upp som barn. Jag flyttade in där trots att min bror varnade mej för att bo tillsammans med vår pappa. När jag bodde med min pappa såg jag min pappas rätta ansikte. Nu så här efteråt förstår jag varför min bror varnade mej för att bo med vår pappa och den troliga orsaken varför vår mamma dog alldeles för ung.

Det är snart 2 år sedan jag pratade med min pappa sist. Min pappa slängde och skänkte bort alla mina ägodelar som jag hade där mot min vilja, tillsammans med min ex fru och min pappas nya kvinna, värden för flera hundra tusen gick upp i rök. Den materiella skadan är dock försumbar mot den känslomässiga skadan som skett.

Min ex fru vet att jag aldrig vill ha någonting med min far att göra igen och den skada han orsakat mej och vår son, det är troligen därför hon absolut ska ha mej att kontakta min pappa. 

Har du uppgett att ditt barndomshem var din fasta adress då? Och att mamman påpekar att du nu inte längre är boende där, och därmed inte har någon fast punkt att ta pojken, så att han kan ha saker stående och ha ett hem hos dig?

Den synpunkten är högst relevant anser jag.
Svar på tråden Socialtjänsten har placerat min 8 åriga son i ett jourhem