Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Socialtjänsten har placerat min 8 åriga son i ett jourhem

Anonym (Pappa) skrev 2020-03-07 10:12:08 följande:

Då missar jag ju min dotters uppväxt.

Att få visa för mamman för att komma till Sverige är en lång process. Vi har allt vi behöver, fast bostad, nära till skola, affärer, sjukvård etc. där vi bor på andra sidan.

Men du tänker lite galet enligt mig gällande att du inte kan flytta till Sverige. Din dotter har enligt dig en fungerande mamma och en trygg uppväxt. Enligt dig har din son ingen vettig vuxen i Sverige. Du borde helt klart prioritera en ensam son framför dottern i det här läget. Ordnar du bostad och arbete i Sverige kan det ju vara så att du får ensam vårdnad. Då kan ni flytta. Eller så flyttar din nya familj hit. Hur som så borde inte din son vara ensam i Sverige under en sådan här konfliktfylld period i hans liv. Han har som du skrivit bara dig. Varför överger du honom?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Pappa) skrev 2020-03-07 18:54:38 följande:

Socionomerna på familjerätten frågade mej vad jag tyckte jag jag gjorde bra och vad jag gjorde dåligt som förälder. Jag gav en rad exempel på bra saker och som dåligt sa jag att det händer att min son somnar i mitt knä framför tv'n på kvällarna och att då kan det hända ibland att vi missar att borsta tänderna. Det tolkade utredarna som att jag saknar kunskaper om barns grundläggande behov.

Att växa upp med en förälder som har starka drag av elakartard narcissism kan göra att barnet känner en enorm länktan efter kärlek och omsorg. Min son är ofta som ett frimärke på mej då vi är tillsammans, troligen för att kompensera den känslomässiga försummelsen han år uppleva hemma hos sin mamma.

Hur mycket tid tror du föräldrarna i kontaktfamiljen har för min son? De har redan 4 egna barn. Barnen får gå och lägga sig kl 19 på kvällarna där. Min son blir hämtad kl 16 i skolan av dem. Hur mycket tid tror du de lägger på uppmärksamhet till min son i förhållande till mej när vi är tillsammans?

Jag stör mej något enormt på att föräldrarna i kontaktfamiljen blockerat all kommunikation mellan mej och min son under över ett års tid.

Att din son är som ett frimärke på dig är förmodligen på grund av att du bor utomlands. Han vet att du snart försvinner igen. Barn är kloka.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Pappa) skrev 2020-03-09 13:30:32 följande:

Varför är det så viktigt att ha fast boende och jobb just i Sverige?

Jag har ju det som krävs, fast inte i Sverige. och kan ju erbuda min son ett kanon bra liv utanför landets gränser.

För att det alltid ska tas hänsyn vem av föräldrarna som kommer se till att umgänget med den andre föräldern fungerar. Du kan sluta dig blå och tycka vad du vill. Men sanningen är att du offrar din son för att du tycker svenska regler, prejudikat och lagar är skit.
Svar på tråden Socialtjänsten har placerat min 8 åriga son i ett jourhem