Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Socialtjänsten har placerat min 8 åriga son i ett jourhem

Det borde finnas en kontakt på soc eller familjerätten som du borde kunna prata med om hur det är tänkt med umgänget. Naturligtvis ska du inte utestängas men det kan vara bedömningen att sonen måste vänja sig vid sitt nya boende först, även om jag personligen anser att han borde känna större trygghet om han vet att föräldrarna finns där för honom, iaf mentalt om inte på samma plats. Vad anger man för skäl i jourhemmet? Eftersom det ska vara en mycket begränsad tid man är placerad där innan man kommer till ett mer permanent boende så kan det vara deras tanke att det bara handlar om några dagar men som sagt, jag tycker relationerna till föräldrarna är viktig.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Pappa) skrev 2020-03-03 21:26:01 följande:
    Min son var orolig sist han var hos mej för 2 veckor sedan att det skulle bli "ändringar" och att vi inte skulle få träffas som förut. Så jag ringde tingsrätten och kollade, ingenting nytt sedan skiljsmässan/vårdnadstvisten för 3 år sedan. 
     Då gick jag till socialtjänsten samma dag och frågade, de hade ingen aning om att några "ändringar" skulle ske gällande umgänget med min son.

I dag för ett par timmar sedan fick jag ett email från en socialsekreterare som jag haft kontakt med under några år, där hon skrev att umgänget kommer ändras denna gång, utan någon annan förklaring än att
    - min son blivit placerad i jourhem och att min son behöver landa i lugn och ro.

Hon skrev i sitt email att hon behöver prata med mej och bad mej ringa henne på hennes mobil vilket jag gjorde flera gånger utan att någon svarade.

Tingsrättens tidigare beslut för umgänge är att jag ska hämta min son i skolan imorgon eftermiddag och ha honom över helgen. 
    Då hoppas jag verkligen du får tag i människan imorgon! Som jag ser det så ska du nog tyvärr inte hämta sonen imorgon em utan får vänta till nästa tillfälle =/ Men prata med soc.sekr. om ett samtal med sonen åtminstone!
Svar på tråden Socialtjänsten har placerat min 8 åriga son i ett jourhem