Inlägg från: Anonym (Barnlängtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barnlängtan)

BIM april 2020 (THE month!)

Undrandee skrev 2020-03-08 11:30:45 följande:

Varför känns det som om det är något fel på mig??

Tycker vi prickar in bra varje månad när ÄL testerna visat positivt, men jag får alltid mens!! :(.

Fler som känner sig less? känner mig så ensam i detta...

Känner exakt samma! Vi är på femte försöket nu. Tyckte att vi prickade in så bra i februari men tyvärr kom mensen i fredags. Börjar oxo känna som att det e något fel på mig men vet också att det kan ta tid, har flera i min vänkrets som försökt minst 1 år och sedan lyckats. Man kan dock inte låta bli att fundera och spekulera.

Min sambo är så lugn och tar det så lätt. Säger att det kommer bli vår tur snart, men jag kan inte ta det så lugnt:(
  • Anonym (Barnlängtan)
    Jojjo87 skrev 2020-03-18 09:21:43 följande:

Då mensen kom idag så får jag hoppa in här!

Bim 15/4.

Känner mig SÅ uppgiven idag, funderar på att radera allt som har med att hålla koll på mens, ÄL, stickor osv osv

Kanske det man behöver för att släppa stressen man skapar inom sig varje månad!

Vad äter ni andra för kosttillskott förutom folsyra?

Ska till frissan snart så får iaf bli lite ompysslad idag, alltid något :)

Jag gör faktiskt så att jag skiter i ägglossningstester å allt denna månaden,så ligger vi ba när vi känner för det. Tänker att händer det så händer det, men jag blir inte heller ledsen om det inte blir något denna månaden. Har de andra månaderna känt sån press och hela tiden tänkt på när det e dags å att vi ska pricka. Efter fyra misslyckade försökt blir det rätt jobbigt psykiskt.

Jag kör med folsyra och mittval kvinna.
  • Anonym (Barnlängtan)
    Tjoo91 skrev 2020-03-29 19:01:09 följande:

Har inte varit så aktiv i denna tråden men idag fick jag mitt så efterlängtade pluss och jag är så lycklig! :D Det lyckades på 8:e försöket för våran del. Hoppas nu bara att det lilla knytet vill stanna. Håller även mina tummar för er andra att ni ska få era pluss snart! :)

Grattis:) när hade du bim?
  • Anonym (Barnlängtan)

Har inte varit så aktiv i denna tråden men idag fick jag mitt så efterlängtade pluss och jag är så lycklig! :D Det lyckades på 8:e försöket för våran del. Hoppas nu bara att det lilla knytet vill stanna. Håller även mina tummar för er andra att ni ska få era pluss snart! :)

• Anonym (Barnlängtan)

• Anonym (Barnlängtan)
    vegaveravegavera skrev 2020-03-31 11:18:21 följande:

puh. gud vad dagarna går långsamt. har BIM på fredag(3/4) så idag är väl då BIM-3? Har haft superont i nedre delen av magen till och från i en vecka nu, inte i livmodern liksom utan som i musklerna runt hela underlivet och konstig vibrerande känsla i underlivet. Vet inte vad det är. Kanske urinvägsinfektion? Känns ju inge bra, tror inte det gynnar en eventuellt påbörjad graviditet direkt. Har dock ingen mensvärk alls så det är väl bra..! Någon som vet om UVI känslor kan vara ett symptom...? Haha önsketänk! Har ett gravtest hemma som jag hoppas på att få använda om mensen uteblir på fredag. någon mer som ska testa framåt helgen? :)

Har också bim på fredag och haft samma symptom som du. Testar på lördag om mensen inte kommer. Håller tummarna för oss båda:)
  • Anonym (Barnlängtan)
    JARB skrev 2020-04-03 11:33:45 följande:

Fick mensen idag :( Så nytt BIM 30/4

Samma här:(

Vilket försök är ni på?
  • Anonym (Barnlängtan)
    JARB skrev 2020-04-03 17:44:11 följande:

Det blir 3e denna månaden. Vilket försök är ni på?

Vi är på försök 6 nu. Har testat allt möjligt känns det som. Börjar verkligen tro att det e något fel:(. Är det ert första barn?
  • Anonym (Barnlängtan)
    vegaveravegavera skrev 2020-04-03 19:45:57 följande:

Nu kom blodet också. Förklarar i alla fall det jävla humöret jag haft senaste två dagarna! Jaha tack och hejjjj önskan om en bebis 2020! Nästa bim är andra maj. 2/5. Fyfan vad långt. Det här är det tråkigaste jag varit med om. Att försöka bli med barn alltså.

Förstår verkligen dig:( jag är i samma situation. Nu försvann även 6e försöket och börjar känna att det måste vara något fel eftersom vi inte lyckas. Jag fick oxo mens idag, och även om vi inte försökt helhjärtat och jag släppt tanken och äl tester och allt för att inte stressa upp mig så blev jag lika ledsen ändå.
  • Anonym (Barnlängtan)
    Anonym (Mamma17) skrev 2020-04-03 21:46:17 följande:

Ge inte upp hoppet. Vi försökte i tre år innan vi äntligen fick vårat plus. Jag höll verkligen på bli tokig men tillslut var de våran tur och nu har vi en grabb på 3år och har nu börjat försöka med ett syskon. Håller tummarna att de tar sig nästa månad för er :) har bim 5/4 och haft rosa flygningar på pappret i tre dagar men ingenting annat så imorgon blir de testa för mig om inte mensen kommit igång förstås.

Tack för pepporden. Känns alltid lkte lugnande när man hör av andra oxo varit med om samma sak. Hoppas vi båda plussar snart.
  • Anonym (Barnlängtan)
    vegaveravegavera skrev 2020-04-04 12:10:40 följande:

usch ja man blir verkligen så ledsen! märkligt hur snabbt mens har gått från att hela mitt mens-liv varit en lättnad, ett puh jag är inte gravid och min kropp funkar som den ska, till att kännas som ett slag i ansiktet och ett stort nederlag. bara för tre månader sen var jag livrädd att bli gravid men så fort jag bestämde mig för att jag ville bli det så blev jag liksom helt helt redo i varje liten cell i min kropp!

Ja ellerhur! Samma här. Jag håller tummarna för oss båda att vi plusar nästa månad och kan följas åt i den tråden. Kanske är menat och bli en januaribebis för oss:)
  • Anonym (Barnlängtan)
    JARB skrev 2020-04-04 23:57:36 följande:

Japp, ingen av oss har barn sen tidigare. Känns som alla blir gravid direkt så känns som det är fel på en när man inte blir det fast man alltid tajmar ÄL. Är det erat första barn också? :)

Ja precis, det värsta e när man tycks börja känna alla möjliga symptom innan mensen kmr. Psyket e inte roligt!!.

Det är vårt första också:). Det e det som gör att man börjar inbilla sig att det e något fel. Hade man haft barn sen innan, hade man vetat att man kan bli gravid iaf:(.
  • Anonym (Barnlängtan)

Är det fler än jag som har ont långt ner i magen på vänstersidan typ exakt där äggstocken sitter? Värken kommer och går som molvärk, mensvärk och som hugg ibland. Haft så sen nyårsskiftet ungefär samtidigt som vi börjat försöka få barn. Jag har inte ont när vi har sex men värken kan komma närsom under menscykeln. Har såklart sökt hjälp och väntar just nu på ultraljud eller ct röntgen. Läkaren tror att det är äggledarinflammation eller cysta. Men är nyfiken om någon har samma problem eller har haft?

Svar på tråden BIM april 2020 (THE month!)