Maily skrev 2020-03-01 14:01:33 följande:
Cykeln ska kunna bli längre om ÄL uteblir så det kanske kan vara så för dig. Jag vet inte om hög vikt kan göra att ÄL uteblir men låg vikt kan det så det låter möjligt. Kanske även sköldkörtelproblem? Isf kan medicin mot det vara en stor hjälp så jag håller tummarna för att läkarbesöket blir bra :)
Jag håller med om att man blir trött på att inget händer även om vi inte försökt så många mån än - jag läste i en artikel nyligen att 9 mån är medel i antalet mån att bli gravid i min ålder och 7 mån om man är 30+ så då har jag inte ens gått förbi det, men det känns segt ändå. Speciellt när cyklerna knasar till sig. Väntan innan mens är så långsam och det som gör det bättre är hoppet om att kanske blev det nåt denna månad, söka symptom etc men när man vet att det inte blivit något och ska vänta i mensen.... ahh. Man kan ju som inte göra något.
Jag kollar fortfarande med Äl-test varje dag bara för att ha något att göra haha, även fast jag är på dag 17 och aldrig haft äl efter dag 14 (oftast dag 10-12) och inte har några tecken på det alls nu. Jag hade fertilt sekret dag 11-12 och sedan försvann det så ja, lär inte vara att äl är sen.
Jag är inte direkt överviktig men skulle gärna gå ner en del (har gått upp 10 kg över trivselvikt pga stress på senaste) men det är supersvårt så jag kan föreställa mig hur jobbigt det är om man har mer övervikt.
Jo jag verkar ha sköldkörtelproblem men får se vad läkaren säger nu när vi ses i veckan. Jag vill mest få hjälp för mår inget bra heller så tror det är kopplat med sköldkörteln. Jo övervikt (ett BMI över 25) kan påverka/minska chansen för graviditet. Det är väldigt olika för olika personer men det kan störa hormonerna bl.a. så det är väl det. Kroppen mår nog inget bra och går nog inte riktigt med på min tanke att kasta in en graviditet i det hela också. ;P Men får försöka få bukt på måendet längs med vägen vi försöker. Jag har inte brottom egentligen men det är för att jag har hopp och tro om att det kommer bli något. När jag närmar mig BIM då vill jag ju inget hellre.. nu när jag bara får negativa test och är så försenad med mensen så har jag kommit till inställningen att vi försöker nästa månad istället. Det blir kanske då! Blir nog svårare när det inte blir något trots att man gjort mer och mer. Just nu känner jag att det finns mer att prova. Förbättra hälsan, få hjälp med sköldkörteln, ha sex oftare/mer regelbundet och ta ägglossningstest för att bekräfta ÄL.
Tror att det hade känts totalt hopplöst om jag hade gjort allt det också redan. Jag har ju tre barn sedan innan och haft ynnesten att bli väldigt lätt gravid med dem men inte den här gången. Dels är jag över 30 nu (vilket egentligen inte är en ålder men ändå 9 år sedan första graviditeten) samt min vikt och som det verkar sköldkörtelproblem. Jag blir bara så glad om jag kan få hjälp att må bra igen! Det gör hela den här resan/försöken också lättare.
När är din BIM nu i mars? :)
Louiseo skrev 2020-03-01 21:55:35 följande:
Jag hoppar in här med då min mens verkar smyga igång nu .. Då mensen inte startat på riktigt vågar jag inte sätta något bim-datum men jag uppdaterar med det då jag vet säkert :)
Vi försöker iaf få till första barnet och detta försök blir vårt 11e ..
Välkommen! Åh vilken tuff väntan för er! Hoppas hoppas att det här blir er tur! Eller kanske t.o.m. att det inte är mensen nu utan en graviditet ändå!