Majja92 skrev 2020-03-31 14:21:05 följande:
Årets värsta aprilskämt råkade jag tydligen ut för. Nä alltså jag känner varken av mens eller bebis, min kropp känns tyst och normal. Men jag har kontakt RFSU, skrev att sånt här får bara inte lov att hända. Så himla elakt, speciellt mot oss som kämpat så länge..
Bra att du skrev! Nej, om det nu är så att du inte är gravid så får det faktiskt inte hända. Men vad var det för test? Var det testa tidigt? Om jag vore du skulle jag ändå fortsätta testa varje morgon nu. Det är jäkligt knepigt att det där visade positivt om det verkligen inte är något. Eller om det hann fästa något som sedan släppt, det heter väl typ kemisk graviditet. Jag fick det i december förmodligen. fast då borde du ju börja blöda när som helst.
Det är så många sjuka och knepiga saker vi kvinnor ska behöva vara med om i denna karusell. Nu är inte det som det du var med om men jag fick mens på julafton, precis som vanligt. Jag blev väldigt ledsen. När mensen skulle vara slut slutade jag aldrig blöda och brösten var svullna. Jag tog ett test bara för att och då var det såklart positivt. Det var bara att vänta ut blödningarna osv. Jag var tacksam att jag inte hann veta innan att jag var gravid. Men som sagt, det är så många sjuka saker vi ska behöva genomlida. (Även om min story nu är en pytteliten sak jämfört med vad vissa går igenom). Min kropp har aldrig betett sig så konstigt som den gjort nu detta år vi försökt få barn ..