• LucyLoo

Letrozol - följas åt 2020

Hej

Vi har senaste 9 månaderna försökt få fram ett syskon till vån son (han blir 2 i april). Han kom på första försöket - och gick helt av sig själv.

Nu när vi ska skaffa ett syskon, verkar det betydligt svårare.

Allting ser bra ut med mig, jag har gjort VUL och allt ser kanon ut. Där emot har jag sedan jag slutade amma januari 2019 haft väldigt lång menscykel och ganska oregelbunden. Alltifrån 31-41 dagars cykel. med ägglossning ca 10 dagar innan mens, alltså ganska kort lutealfas. Vi kör med NC - och har gjort i flera år. Jag hittar oftast min ägglossning, ibland via appen, ibland via ägglossningstest.

Nu går vi hos privat klinik och ska börja med Letrozol, eftersom jag har så långa cykler och oftast får ägglossning på dag 30 isch, ska bli fantastiskt att börja få ÄL på dag 14 typ.

Dock blev jag lite orolig då jag igår, på dag 27, helt plötsligt fick mens. Jag hade ÄL på dag 21, och sen kom mensen på dag 27?! HElt pltörligt liksom typ 13 dagar tidigare än vanligt?? Iof kört progesterontillskott nu denna månaden, det kan ju korta ner cykeln säger dom.

Dock har inte min temp sjunkit lika mycket som den brukar vid mens. Den sjönk från 36,50 till 36:08, och legat så nu i 3 dagar. Annars när min mens kommer brukar den alltid sjunka ner till 35,80 typ.

Så jag tog ett gravtest imorse (visa 6 dagar tidigt), men det var negativt.

Någon som vet vad som händer om man börjar äta Letrozol, och detta inte är mensen, utan bara en mellanblödning? Vad händer då?

Hur som helst, imorgon börjar vi nog äta Letrozol, vore kul att följas åt, flera som ska göra det här nu framöver?

//Loo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-28 18:14
    Puff??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-06 10:17
    Blev gravid med min andra dos Letrozol.
    Trotts lång cykel och folliklar som inte växte. Så lyckades jag ändå få en ägglossning på CD 25-26.
    Är just nu gravid i vecka 4(3+6).
  • Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020
  • amandakollb
    Evelynite skrev 2020-07-14 08:47:56 följande:
    Okej! Då är jag med. Jag tog mitt sista test imorse för jag blev nojig igårkväll, det tog inte ens tre sekunder denna gång haha. Så jag förstår ditt kontrollbehov!

Jag har bf 11/3 :)

Jag är med i gruppen som har ?baby loading? som bild. Är det samma grupp? Skönt med en Facebook grupp, tror jag kommer sluta använda familjeliv för ett tag.

Förutom brösten och att jag känns väldigt varm har jag lite yrsel och känsligt luktsinne. Men inget annat och inget illamående, mår överlag bra :)
    ja det är samma grupp, vad kul! :) bor du i sthlm? 

jag kommer nog fortsätta hänga här ett tag, får se hur länge! 

okej vad bra, då är det ungefär samma som för mig :) 
  • Evelynite
    amandakollb skrev 2020-07-14 09:53:03 följande:

ja det är samma grupp, vad kul! :) bor du i sthlm? 

jag kommer nog fortsätta hänga här ett tag, får se hur länge! 

okej vad bra, då är det ungefär samma som för mig :) 

Ja, kul :) yes, jag bor i nordvästra Stockholm. Du?

Har du bokat in ett tidigt ul?
  • amandakollb
    Evelynite skrev 2020-07-14 13:45:16 följande:
    Ja, kul :) yes, jag bor i nordvästra Stockholm. Du?

Har du bokat in ett tidigt ul?
    japp i solna :) kanske ganska nära? 

yes bokade in 4e augusti och kommer då vara i v.8 (7+3). har du? 
  • Evelynite
    amandakollb skrev 2020-07-14 14:01:37 följande:

japp i solna :) kanske ganska nära? 

yes bokade in 4e augusti och kommer då vara i v.8 (7+3). har du? 

Ja, vi bor i Järfälla så det är väldigt nära. Världen är liten :)

Jag har mitt 21/7 och kommer vara i 6+4. Lite för tidigt känner jag men kommer åka bort 10 dagar dagen efter med familj så vill gärna ha det innan så jag kan berätta med lite mer på fötterna iaf. :)

Har ni bestämt när ni ska berätta för nära? Eller har ni redan gjort det kanske?
  • amandakollb
    Evelynite skrev 2020-07-14 20:33:56 följande:
    Ja, vi bor i Järfälla så det är väldigt nära. Världen är liten :)

Jag har mitt 21/7 och kommer vara i 6+4. Lite för tidigt känner jag men kommer åka bort 10 dagar dagen efter med familj så vill gärna ha det innan så jag kan berätta med lite mer på fötterna iaf. :)

Har ni bestämt när ni ska berätta för nära? Eller har ni redan gjort det kanske?
    verkligen! kul! :D

okej men i v.7 tror jag man borde kunna se något förhoppningsvis! håller tummarna för det=) förstår att du vill kolla innan du berättar för familjen!

jag hade helst också velat kolla tidigt ultraljud först men mina föräldrar kommer och hälsar på mig nästa vecka, då är jag bara i v.6 men kommer bli svårt att inte säga något då de ska bo hos oss en vecka typ.. haha så vi kommer nog berätta när jag är 5+3 typ, känns tidigt men men, hade nog ändå berättat om jag fått missfall så känns ok. vet att mamma kommer bli så jäkla glad så jag längtar verkligen till att berätta!! 

har du valt mödravård? när har du inskrivning? 
  • Evelynite
    amandakollb skrev 2020-07-15 06:52:59 följande:

verkligen! kul! :D

okej men i v.7 tror jag man borde kunna se något förhoppningsvis! håller tummarna för det=) förstår att du vill kolla innan du berättar för familjen!

jag hade helst också velat kolla tidigt ultraljud först men mina föräldrar kommer och hälsar på mig nästa vecka, då är jag bara i v.6 men kommer bli svårt att inte säga något då de ska bo hos oss en vecka typ.. haha så vi kommer nog berätta när jag är 5+3 typ, känns tidigt men men, hade nog ändå berättat om jag fått missfall så känns ok. vet att mamma kommer bli så jäkla glad så jag längtar verkligen till att berätta!! 

har du valt mödravård? när har du inskrivning? 

Då förstår jag er precis och som du säger, skönt att kunna dela med sig om det händer något längs vägen. Så man gör det som känns rätt för en själv!

Jag går på Kvinna Sthlm i Sollentuna, ska dit igen på tisdag för ul. Det är ju privat så osäker på hur det funkar med inskrivning/kostnader mm om jag ska fortsätta gå där. Men de har även bm där iaf och har höga betyg.

Här i Jakobsberg har bm mottagningen tyvärr lite dåliga rekommendationer så får se var jag går, man kanske vill ha lite närmare än Sollentuna..

Var ska ni gå?
  • EmiliaEngel

Är det någon kvar här tro?

En uppdatering från mig.

Var hos gyn idag cd13. En äggblåsa på vardera sida 16mm och 17mm, slemhinna på 7mm. Ägglossning typ på fredag. Är grymt taggad och försöker förbereda mig mentalt på att det kan bli tvillingar om det vill sig O_o

• amandakollb
    EmiliaEngel skrev 2020-07-22 13:37:24 följande:

En uppdatering från mig.

Var hos gyn idag cd13. En äggblåsa på vardera sida 16mm och 17mm, slemhinna på 7mm. Ägglossning typ på fredag. Är grymt taggad och försöker förbereda mig mentalt på att det kan bli tvillingar om det vill sig O_o

Kul att du uppdaterar! Wow vad bra! Jag hade också två mogna ägg första letrozolcykeln och de sa att de kunde bli tvillingar! Skulle ni vilja de?:) då blir det att ligga på för er nu idag och imorgon då?
  • akalei
    EmiliaEngel skrev 2020-07-22 13:37:24 följande:

En uppdatering från mig.

Ja jag hänger kvar här, varit lite mindre aktiv bara.
    Grattis till det fina resultatet, håller tummarna att de tar sig nu :)
    Haha jag har tänkt på det där med tvillingar ibland, känns ju lite smått panikartat men man tar ju vad man får tänker jag :P

Själv käkar jag Letrozol trippeldos just nu, så får vi se om det funkar... Har tyvärr känt av en del biverkningar denna gång (trött, håglös, etc) men håller tummarna för att det ger med sig snart.
  • EmiliaEngel
    amandakollb skrev 2020-07-23 13:05:36 följande:

Kul att du uppdaterar! Wow vad bra! Jag hade också två mogna ägg första letrozolcykeln och de sa att de kunde bli tvillingar! Skulle ni vilja de?:) då blir det att ligga på för er nu idag och imorgon då?

Jag och min man har väl tänkt att tvillingar kan det ju bli oavsett är ju en "risk" när man försöker bli gravid haha. Jajamen vi kör på :)

Hur går det för dig? Börjat få några symtom?
Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020