• Evelynite

Letrozol - följas åt 2020

amandakollb skrev 2020-06-12 10:40:16 följande:
    Verkligen! Okej ändå skönt att veta att man kan plussa senare än bim! dock blev de inte så för mig denna gång, tempen har gått ned så väntar mensen närsomhelst :/

Oja!! Jag jobbar hemifrån och har det väldigt lugnt så ser serier och går promenader så har kopiösa mängder tid att tänka på detta.. min kille jobbar på kontoret så han tänker nog inte lika mkt på det. Han är ett bra stöd och peppar mig men jag tycker det är väldigt skönt att kunna prata med er här och ventilera, han förstår ändå inte riktigt allt haha. Hur är din sambo?
    Typiskt med tempdipp! Hoppas din mens kommer snart. När min mens kommer och jag blir besviken brukar jag unna mig med något man inte kan göra som gravid - charkbricka/glas bubbel t.ex. Det har hjälpt mig. 

Jag har samma sak. Min man är väldigt nöjd med 1 barn, och en period ville han inte skaffa fler. Men där har han ändrat sig (lättnad), och nu peppar han givetvis även om han inte har samma förståelse för min otålighet haha. När jag vill ha något så vill jag ha det igår! 
  • Evelynite
    amandakollb skrev 2020-06-12 14:58:47 följande:

Mm den kom precis. Så börjar med letrozol igen på söndag! Ja helt rätt! Jag ska träffa några tjejkompisar ikv och då blir det ett glas bubbel! Eller två!

Mm men samma här! Jag var sugen typ ett år innan min sambo var redo så det känns som att jag väntat extra länge haha. Hur gammal är ert barn?:)

Skönt att mensen kom ändå, så du kan börja på ny kula. Även bra att hitta på något annat så man får lite annat att tänka på.

Ja men precis, jag känner samma sak. Att man varit i processen längre plus att det är ju våra kroppar om går igenom cyklerna med allt vad det innebär.

Vår dotter är 2 år och 5 månader :)
  • Evelynite
    amandakollb skrev 2020-06-14 08:00:16 följande:

Verkligen! Började om med letrozol idag. Mm håller med. Vilket cd är du på? Har du bokat in något vul?

Okej! Så då är du på cd3? När brukar du ha ägglossning?

Jag är på cd 10, vul är bokat onsdag. Längtar! Har du bokat in någon vul?
  • Evelynite
    amandakollb skrev 2020-06-14 22:02:27 följande:
    Wie kul! Så de blir vul cd 13 va? :)

Yes jag är på cd 3, tänkte ringa till kliniken imorgon och boka in ett vul cd 13, så det blir den 24e, så länge kvar haha!
    Ja, det stämmer. Förra gången gick jag på vul cd 15 och fick äl cirka cd 19 (om jag nu ens fick äl..) Åt tabeletterna cd 5-9 (först då jag fick diagnos och kunde börja äta). 

Ska bli spännande och se om rosenroten och Letrozol cd 3-7 har någon effekt på cykeln och kanske får ÄL tidigare. Har redan lite ont och flytningar. 

Minns du hur stora äggblåsor du har haft vid tidigare VUL? Och brukar du få ÄL-symptom? 
  • Evelynite
    amandakollb skrev 2020-06-15 12:19:06 följande:
    Okej du tar inte ovitrelle va? Jag tror också jag hade fått äl senare men då jag tar ovitrelle så får jag nog tidigare. Jag brukar få lite äl-flytningar, annars känner jag inte. Men tempar så ser i efterhand när jag haft äl så det är skönt! Känner du av något?

Jag har bokat en tid nu, blev den 24e juni, då är jag på cd 13. Ja hoppas rosenrot har positiv inverkan! Håller tummarna!

Ja jag kommer ihåg, första omgången var jag först på cd 11 och då hade jag 3 rätt stora äggblåsor, 14,16 och 17, men sen tre dagar senare,cd 14 hade jag en på 16 och en på 20. Tog ovitrelle samma dag.

Andra omgången var jag på cd 10 och hade då tre på 11 mm och sen på cd 13 hade jag en på 18mm. Tog ovitrelle dagen efter. Själv?
    Nej, jag tar inte ovitrelle. Får se om det blir aktuellt till hösten kanske. Mår du dåligt av sprutan? 

Jag tyckte jag kände av min ÄL förra månaden, kan också ha varit inbillning. Men en natt vaknade jag av sjuka smärtor och höll på att åka in till akuten, men har läst att det kan göra ont om man inte är van att ägglossa. Så jag avvaktade. Nu känner jag samma molande värk så det känns positivt. Tempar även denna månad. 

Vad skönt att dina ägg växer till sig som de ska. Jag hade en på 16mm och en på 17mm cd 15, har bara gjort en omgång. 
  • Evelynite
    amandakollb skrev 2020-06-16 09:45:43 följande:
    nej inte dåligt, men har fått lite molande värk i magen :) ja fråga om du får det, om du behöver! 

okej det är ju jättebra! :) hur känns det inför vul imorgon? 
    Det känns sådär inför vul, känns nästan som ett gravtest haha. För om det inte växer något vill man ju bara att mensen kommer .. Men har rätt ont så hoppas det händer något!

Fick reda på att min svägerska är gravid (v.10). De har försökt i över 1 år så är så glad för deras skull men kan inte hjälpa att bli ledsen. Och känner mig så dålig för att jag blir ledsen. :( 
  • Evelynite
    amandakollb skrev 2020-06-16 15:48:44 följande:

jaa men visst! jag har ju inte vul förens nästa onsdag och det känns som ett år bort. 

åh jaaa alltså man blir ju ledsen när man hör andra bli gravida, och man får alltid lika mycket skuldkänslor för att man känner så.. men jag tror man bara får acceptera att det kommer vara så och att det är ok att känna på det viset. kommer ju gå över sen när man själv blir gravid, men jag förstår dig helt :( 

Förstår dig, tiden går sååå långsamt! Jag har börjat fixa allt på att göra listan för att få tiden att gå haha, iaf när lillan har gått och lagt sig. Fram tills dess har man rätt fullt upp.

Ja, det låter klokt. Ska försöka tänka att det är ok att bli både glad och ledsen när man hör om andra..
  • Evelynite
    akalei skrev 2020-06-16 16:06:44 följande:
    Håller tummarna för bra besked imorgon! <3

Jag har vul på torsdag, det är då cd10, är ganska nervös och orolig över att inget ska ha hänt. Har inte svarat så bra på behandling hittills, denna omgång testar vi högre dos än tidigare. Så det kan verkligen gå hur som helst. :/

Ja usch det är jobbigt när folk omkring en blir gravida, särskilt i de fall då det verkar ha gått väldigt fort.. Men jag försöker att inte ha dåligt samvete över att jag blir ledsen. Man är ju bara människa liksom och man måste vara snäll mot sig själv. 
    Tack! :) 

Okej, är det pga Midsommar som ni tar VUL cd10? Hur många omgångar har du kört, och kör du dubbel dos nu? 

Ja, precis. Känns lite bättre och tänka så, att man inte är mer än människa. Tack! 
  • Evelynite
    akalei skrev 2020-06-16 20:36:49 följande:
    Ja precis, blev lite krock med midsommar så fick bli vul redan CD10.
    Det är min andra omgång av Letrozol, första gången med dubbel dos. Fick inte ägglossning på enkel dos.
    Okej! Tog du blodprov förra omgången? Råkar du veta vad du hade för progesteronvärde? 

(Jag är lite osäker på om jag hade ÄL förra månaden nämligen, så försöker ta reda på vad andra har haft som räknats/inte räknats som ÄL enligt deras läkare. Jag tror jag hade lite lågt). 
  • Evelynite
    akalei skrev 2020-06-17 09:05:48 följande:
    Aha, nej tog inget blodprov, äggblåsorna var så små på VUL och visade sedan ingen tillväxt alls på 10 dagar så det var tydligt att ingen äl var på gång.
    Okej! Då håller vi tummarna för dig imorgon. 

Jag är lite i chock. Vulen idag visade en äggblåsa var på 24,5 cm (cd14). Antingen har den precis släppt eller håller på att släppa precis nu. (Förra cykeln fick jag ÄL CD19)Trodde jag tempade fel imorse när jag hade så låg temp men tydligen så stämde det. 

Nu är det bara den långa väntan kvar.. 
Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020