Lillie1 skrev 2020-09-15 20:34:52 följande:
Då låter det som vi har det ungefär likadant ;) Hjälp va tufft det är..
Jag är på cd11 och håller tummarna för att äggen växer som de ska. Ska på VUL om två dagar och är lika delar nervös och livrädd. Kommer bli så besviken om det inte blir någon äl den här månaden heller.
Hur går det för dig? Har du tagit något mer test? När borde mensen komma den här månaden?
Eller hur!! Skönt dock att man inte är ensam. Hur gick det på ditt VUL? Förstår det!! Det tar så hårt när man kämpar så mycket för något som är så självklart för andra...
Jag fick min mens i onsdags, därför jag försvann ett tag. Blev så deppig av allt. Var så säker på att det var något denna gången. Hade riktigt mycket känningar av letrozolen även under mensen och även nu, vet inte om jag inbillar mig eller det är något även ni känner?
Mammamadde03 skrev 2020-09-16 21:18:54 följande:
Jag förstår vad du menar, hade de funderingarna i vintras då jag fick mer och mer biverkningar och väldigt smärtsamma ägglossningar. Ja så är det ju, varje negativt test är väldigt tråkigt att se och påverkar humöret väldigt mycket :( hoppas att den inte kommer :) brukar du ha myclet känningar före mensen? Har du fått göra blodprov för att kolla äggreserver och sköldkörteln? :)
Ja det är intressant att den kan vara så olika, jag har haft illamående av dofter vid frukosten igår och idag men kan inte testa för tidigt då Ovitrelle kan ge felaktigt positiva test upp till 11 dagar efter att den tagits :/ så tidigast på söndag :) vid förra graviditeten började jag må illa 2-3 dagar före bim och det visade svagt positivt mitt i natten innan bim. 22 är ju bra :)
Nej, ingen diabetes men metformin kan tydligen öka ämnesomsättningen (och minska aptiten) och har lite svårare att gå ner i vikt pga min pco fick jag det för att öka chanserna, har gått ner ca 3 kg på en månad nu :) Håller tummarna för dig också!
Ja man blir så deppig, kände att jag behöver fokusera på annat nu så pausade letrozolen och ringde läkaren, fick en tid i mitten på oktober, lagom till nästa mens. Ja jag brukar ha ganska mycket symptom men innan denna hade jag mer än vanligt. Därför jag blev så ledsen med. Jag har kollat äggreserverna och sköldkörtel, men inte haft något avvikande.
Ojdå vad spännande, har du tagit något test ännu? Eller det är för tidigt fortfarande? Jag håller tummarna, när har du BIM?
Aha då är jag med, visste inte att man kunde använda det så.. Det är ju jättebra!! Bra jobbat!! Hoppas att det hjälper. Min läkare sa att viktnedgång inte borde påverka då mitt BMI låg på gränsen men jag har gått upp 7 kg sedan jag var där sist så tänker att det nu kan påverka. Tycker att mitt humör har påverkat viktuppgången med då jag ofta tröstäter. Jag har dock inte så svårt för att gå ner men lyckas aldrig hålla vikten, går upp och ner som en jojo. Tänkte försöka komma igång och träna nu för att gå ner lite men också för att fokusera mer på annat.